Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

måndag, augusti 11, 2008

HALT!

För att jag som människa skall få ut maximal tillfredsställelse i vardagen, är det viktigt att jag underhåller mig själv på rätt sätt.
Egentligen är det såna här basic prylar människor normalt gör utan att påminna sig. Men jag tillhör de människor som har svårt för normala rutiner och måste ständigt påminna mig själv på ett fiffigt sätt.
Så om du är som mig, kan du också tänka: HALT
HALT står för:

H- Hungry - Äta bör man annars dör man. Gärna regelbundet.
A- Angry - Låter bli att äta, sova eller isolerar mig. Då mår jag dåligt o blir arg.*grr*
L- Lonley - Undvik isolering. Social tillvaro är viktigt för välmåendet.
T- Tierd - Regelbunden sömn är mycket viktigt.

Idag har jag för en gångs skull HALTAT bra och det märks tydligt på hela mitt mående, jag känner mig: Glad, lugn, tillfreds, snäll, vacker, stabil och tillfrisknande.

Var på möte och drog och käkade lunch med två vänner efteråt. Den ena ifrågasatte i princip det mesta jag sa, som en trotsig tonnåring. Jag blev jävligt irriterad men istället för att sätta en gräns svarade jag med försvar.. Som om jag ens behöver försvara min åsikt inför andra människor, det ska räcka med att JAG är övertygad om min sanning, hallå Katta vakna nu!
Har fortfarande svårt att sätta gränser och se vad som är "rätt" och "fel" för mig, har sällan haft en egen åsikt eller förstått att jag har rätt till en. Men måste säga att jag blir starkare i mig själv och lär mig mycket hela tiden. Har till stor del min terapeut, pojkvän och sponsor att tacka. Det är aldrig för sent att förändras, det är de som är de bästa med livet, jag får en andra chans.
Bara för att människor är van med att jag skall vara på ett visst sätt, behöver det inte betyda att jag alltid kommer att vara så. ICKE! Im under construction: Både fysiskt och psykiskt. När jag tar ansvar för mina känslor och ser min del slipper irritationer bygga bo i huvudet, jag får frid i hjärtat.
Jag kan tycka om människor, men behöver inte tycka om allt dom gör.
Det hjälper mig mycket att acceptera andra människor som dom är.. Men i bland glömmer jag bort min del och börjar leta fel hos andra, det tar inte lång tid innan jag blir irriterad och sur på de drabbade.. Och vad hjälper det? Na-Da (Sorry darling, jag ska bättra mig)


Eftersom jag varit så duktig idag belönade jag mig på kvällen med en påse godis och Zingo (Fast jag är pank *ihhh*). Det tar 5 minuter att gå ner till affären, jag lovar er...
På hemvägen, inom loppet av några minuter börjar det spöregna, jag får hastigt lägga på luren när jag pratar med min pojkvän, för att rädda min godispåse som börjar gå sönder av regnet. Rädda det som räddas kan! När jag väl kommer hem, är jag så blöt att man kan tro jag badat med kläderna på. Så typiskt! Jag som gått runt med mitt nyinköpta paraply i väskan, sen jag kom hem från Gävle, utan de minsta regndroppe. Nu när det väl öser ner har ja såklart glömt min handväska hemma *doooooh*..



Nu till en glad nyhet..
Idag blev det nämligen bekräftat... På lördag ska jag göra Mission X och är redan nu jätte nervös. HAHA, större delen av kvällen har jag "tränat" och förberett mig inför the secret mission (Varför träna det kommer ändå inte bli som jag tänkt i mitt huvud, så står man där TILT. Oh shit!)
Nädå, jag tror det kommer gå bra, trots min nervositet och rädsla för att misslyckas och avslöja mig. "Han där uppe" är med mig, jag behöver inte vara rädd.
Kan tyvärr inte säga mer än så just nu, men det är häftigt att få göra en sån här grej och det stärker mig som människa att bara våga göra det. Hoppas det ska gå att fotografera så jag kan lägga ut lite bilder efteråt på lördag, då jag kan avslöja lite mer.
Love Peace and Understanding

Inga kommentarer: