Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

torsdag, augusti 28, 2008

Rädslor

Hej igen bloggen!
Måste bra skriva igen känner jag. Tycker livet är fruktansvärt jobbigt när jag hela tiden måste göra handlingar för att ta ansvar om mig själv och mitt väl mående. Om jag ska vara ärlig säger min känsla att jag mycket hellre är allt och alla till lags än att konfrontera och tala om mina känslor. Tyvärr har jag levt så hela livet och det har aldrig fungerat, så jag måste handla annorlunda idag, det gör mig liv rädd. Jag är expert på att göra en höna av en fjäder helt enkelt.
Jag antar att det kommer bli bättre och bättre med tiden, att jag får ha tålamod. Idag har varit en mycket obehaglig dag, men jag kanske har växt lite grann, om inte idag kanske i morgon?
Livet är jävligt svårt när känslor är inblandat och dom är ohanterbara, antar att det är mänskligt och att det är bättre att känna än att stänga av. Även om stänga av är allt jag velat göra idag. Men jag gick på möte - Mot min vilja, lyssnade på andras erfarenheter och det kändes bra.
Nu är det bara en pusselbit jag har svårt att veta var den skall vara om den ens passar?


I bland är det svårt att ha tillit och lätt att slå på mig själv för det. Då är det jävligt fint att ha en vän som talar om att man är ute och cyklar. Tuff Kärlek, helt enkelt. Jag har fortfarande svårt att förstå vad det innebär. Men jag tror det handlar om att säga sanningen istället för att smeka människor medhårs. De är i alla fall så jag vill att vänner skall vara mot mig.

Just nu känns det obekvämt att vara mig - Det går nog över..

Kram

Inga kommentarer: