Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

onsdag, september 17, 2008

Mardröm

Hade bestämt mig för att ta sovmorgon idag och ställde ingen väckarklocka. Men det gick i stöpet då jag redan klockan 09:00 väcktes av en telefonförsäljare på hemtelefonen. Eftersom det är normala tiden jag brukar gå upp beslöt jag mig för att sova vidare. Det fick jag också göra... Ett tag till i alla fall, för klockan 10:00 ringde k-exet mig och var förvånad att jag fortfarande sov... Han visste inte om mina planer om sovmorgon...
Något illa till mods fördes mina tankar tillbaka till en mardröm jag hade i natt...

I drömmen ska jag skriva högskoleprovet samtidigt som jag är på klassresa med några människor. Man får möjligheten att välja när man vill göra provet och jag drabbas av lättja och skjuter därför upp provet till det sista. Så i slutet av resan ska jag både göra högskoleprovet, packa och städa rummet jag bott i. Mitt innre är kaos och panik, jag hinner bara skriva halva provet och resultatet blir skit, för att jag inte var förberedd.

Så efter jag pratat klart med k-exet insåg jag att det inte finns tid för förhalning, så jag bestämde mig för att gå upp och läsa på lite om högskoleprovet, jag visste ju nada om det innan och har aldrig tidigare varit det minsta intresserad av att skriva det.

Nu några timmar senare har jag gjort bra grejer som ätit frukost diskat och suttit framför datorn och "pluggat" till högskoleprovet. Visste ni föresten att:


90% av resultatet på dina prov påverkas av Positivt Tänkande... Sägs det... Eller att det är mycket viktigt att äta o dricka rikligt och sedan utnyttja rasterna till att ta det lugnt, inte tänka på provet.

HALT! (Hungry, Angry, Lonley, Tierd)
Vilken tur att jag jobbar med mitt positiva tänkande, medtiation och lugn... Kanske kan jag använda mig av mina lärdomarna under själva provdagen. Just nu känner jag mig laddad och ska verkligen göra mitt bästa för att förbereda mig.

Nu måste jag springa till Fenix och ha min eftervård.

KRAM
/Plugghästen

Inga kommentarer: