Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

tisdag, september 16, 2008

En fin eftermiddag med k-exet...

Kväll och tid för reflektion av dagen.
Jag har tillbringat hela eftermiddagen med k-exet idag, vi möttes upp vid kyrkan för att jag skulle lämna hans cigg och nycklar han hade glömt. Jag hade bestämt att jag skulle sno en cigg av honom och röka bara för att, som en trotsig snorvalp. Väl på stationen kommer jag på att jag glömt röka en cigg och funderar här näst vad jag skall göra. Lyckligtvis vinner förnuftet som säger:
Hallå fröken! Du har faktiskt slutat röka, så sluta vara en barnunge och stå upp för det beslutet nu. Du behöver inte röka den där cigaretten egentligen.
Så var jag rökfri en dag till, vilket är långt i från en självklarhet. Ta inte den förste, jag får peppa mig själv med massa pep-talk när jag blir sugen alltså. Jag vet ju trots allt varför jag tog de här beslutet från början.

Jag och k-exet har haft en kanon dag tillsammans! Promenerat runt i Botaniska Trädgården och bara varit här och nu. (I den mån jag kan vara det istället för i mina tankar *hihi*)
Det är de här dagarna jag förstår varför vi två är tillsammans med varandra. När jag gör min del o k-exet sin del, tar ansvar och helt enkelt jobbar tillsammans för varandra.
När vi väl gör de är det ju piss-off-a-cake, det är när vi bråkar det blir svårare att se den fina och positiva i relationen, vilket i och för sig inte är så konstigt kanske.
K-exet bjöd på hemma lagad mat som han gjort och det var jätte gott, mycket godare än min mat. Jag har underskattat k-exets förmåga att laga mat, så hädan efter e det han som får stå vid spisen...
Sen skulle vi på meditationen på Haga, skönt för det var länge sedan jag var där nu, har börjat hitta på billiga undanflykter den senaste tiden. Så k-exet tog på sig de intelligenta skorna o jag tog mitt huvud under armen i väg utan att ge oss själv möjligheten att slippa undan.


På vägen köpte jag en spade till Shantis Bajs-Låda, för gissa vad!?
Jag yrbollen i egen hög person har på något konstigt sätt lyckas slarva bort den gamla spaden.. Fråga mig inte hur det är möjligt, jag finner inga svar. Men den nya är fin och förhoppningsvis lika bra.



Meditationen var sådär idag, min näsa rann så det gick inte direkt att slappna av. Men jag tänker fortsätta gå dit ändå. Nu sitter jag hemma i lugnet med min bäbis kurrande i knät, där har vi sann kärlek. Vi funderar på att utöka familjen o skaffa en syskon till min bäbis-katt.

Nu ska ja sätta mig o skriva min fråga i steg tre.

Fred!

Inga kommentarer: