Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

tisdag, september 02, 2008

Tar det "piano" idag.

Vaknade även denna morgon med en känsla av att vara mer död än levande. Var tvungen att gå till Fenix ändå, eftersom det var min sista dag tillsammans i gruppen. Framöver kommer jag bara gå onsdags eftermiddagar, känns skönt att göra ett avslut och gå vidare.
Har lärt mig mycket om mig själv under mina 6 månaders behandling.
Hoppade över lunch-mötet med gruppen och åkte hem för att vila, man kan väll säga att det är där jag är nu också. Det är så jävla typiskt att man ska bli sjuk innan konventet!

Fick tipset att dricka ingefära för att det är utdrivande. Har gjort det, men det känns inge bättre, så jag får slänga i mig en panodil till. Vadå beroende?
Jag tror jag är den mest självömkande personen när jag är sjuk, det är väldigt viktigt för mig att folk vet det, så igår kväll tvingade jag en tjejkompis, k-exet och iraniern att tycka synd om mig i kör. Tur att dom är snälla o förstående och ställer upp för mig i det här läget, det är faktiskt inte så lätt att vara sjuk. Fördelen med att jag är sjuk är att jag är väldigt passiv istället för överaktiv, det är skönt för både mig och min omgvining.
Känner lite ångest inför imorgon (Även resfeber), har jätte mycket jag behöver fixa innan jag reser på natten, men är rädd att jag ska vara i samma skick som idag och då kommer jag inte kunna göra stor nytta. Så kom igen nu min högre kraft, sluta upp med din humor och hjälp mig nu, I need it!
De senaste dagarna har saker o ting som hänt verkligen känts ironiskt och skrattretande, har kommit fram till att Gud trots allt har humor. Men Gud är också kärleksfull, han straffar mig inte.. Min Gud lever där uppe i himlen bland molnen och han vill mig väl. Det är inte den traditionella Guden från bibeln jag talar om utan min Gud, som vägleder mig. Har haft stora problem att ta Guds namn i min mun utan att inte känna agg, men efter att ha läst en bok som heter: Samtal med Gud, har jag faktskt fått e
n mer ödmjuk bild om vad Gud är för mig. Så tack k-exet för att jag fick låna den boken av dig. Jag rekomenderar även andra människor att läsa den.


Idag är det meditations dagen, vet inte om jag ska åka dit eller ej. Känner mig inte så pigg på det och borde kanske lägga den lilla energin jag har på att vila upp mig eller diska? Samtidigt vet jag att det är bra för mig att göra det här regelbundet och att det är väldigt skönt efteråt. Jag har beslutsångest, som vanligt, det är inte lätt att vara en vilsen Knisse. Det blir nog bra hur som helst, vad jag än väljer..
Var lite osäker tidigare på om jag skulle åka på konventet, när jag känner som ja gör. Men hallå vakna!

På Torsdag morgon (04:00 *iiiihhh*) är vi en hel karavan av tillfrisknande människor som som lämnar Göteborg samtidigt, fatta vilken stämning det kommer bli! Vill jag verkligen missa det?
Sen har jag aldrig varit på Gotland tidigare och kan bara fantisera om hur sur jag kommer vara efteråt, när alla pratar om hur roligt dom haft det om jag inte följer med. Så här har vi ett beslut. Sjuk eller inte Im going to Ibitza.. Eller jag menar Gotland (Fårö för att vara exakt. Vad är skillnaden? Är Fårö en egen ö? Den heter ju ö i slutet av namnet? Förvirrad???)..

Eftersom jag är jag och inte kunde släppa mina fundileringar om Fårö, så har jag gjort mina egna reesearch (Eller hur det nu stavas... Undersökningar) och kommit fram till följande:

* Fårö ligger norr om Gotland. Från Visby tar man väg 148 de knappa sex milen till Fårösund. Därifrån går Vägverkets färjor i princip varje halvtimme året runt.

* Att komma till Fårö är som balsam för själen. (Det låter som något som jag behöver)
* På Fårö bor nära 600 invånare. (Snacka om "alla känner alla" mentaliteten)
* Man livnär sig på bland annat jordbruk och den växande turismen.

* Då naturen inte ger möjlighet för storskalig verksamhet är det nödvändigt att vara en mångsysslare. (Hmmm ???)

* Många boende på Fårö har också sina arbetsplatser på Storön som Gotland kallas. (Va gulligt!)

***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** *****

Väldigt intressant måste jag säga...






Inga kommentarer: