Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

onsdag, november 05, 2008

9 Dagar - Harmlista


I morse när jag vaknade upp tänkte jag tillbaka ett år i tiden, vart jag var då... Kom på att jag faktiskt var nykter, för precis ett år sedan och gick på möten, jag var väldigt förvirrad då.
Det var den 5 november jag reste till min mamma i Stockholm, två dagar innan min Thailand resa. Jag hade en vision om att vara nykter hela den resan, men tog ett återfall direkt när jag kom ner till flygplatsen i Bangkok, det varade i 5 dagar och jag gjorde bort mig ganska styggt, betedde mig väldigt pinsamt åt, när jag tänker tillbaka. Men det var ändå där jag byggde grunden i min nykterhet på Koh Samui - Lamai Beach, det har kommit att bli en mycket speciell plats för mig.

NU
Idag har jag fortfarande träningsverk och känner mig början till sjuk, det gör ont i min hals. Hoppas det är falsk larm... Kom precis hem till min lägenhet, tänkte ta en "hemma och städa" dag idag och sedan dra på eftervården. Jag måste lära mig bli bättre på att hålla efter i lägenheten, för jag har verkligen förmågan att förvandla en clean lägenhet till ett bombnedslag inom loppet av någon dag. Jag kan ärligt talat inte förstå hur jag bär mig åt, det är ett mysterium. Men jag tror min slarvighet och lättja kan ha ett finger med i spelet.

I går kväll började jag skriva i min harmlista, jag har de senaste veckorna gått omkring och harmas enormt mycket, så det känns som jag är precis där jag ska vara. Men helt seriöst är jag lite orolig, för jag har inte berättat för min sponsor att jag börjat än och jag är rädd att hon ska ha invändningar om att jag jobbar för snabbt. Jag märker att jag är rädd för att säga vad jag tycker till folk, inklusive min sponsor. Så det blir ju hur bra som helst, eftersom det känns rätt för mig den här gången så är det nog rätt för mig också och då är det väll bara att säga de till henne.
Tänk vad lätt jag har för att göra enkla saker komplicerat i bland, om jag brydde mig hälften så mycket om vad andra kanske tycker och tänker om mig, skulle saker bli mycket lättare..
Men som en person sa igår: Knisse du är i alla fall medveten - Då kan du göra något åt det också.
Så sant som det var sagt - Fan ta medvetenhet - Då måste man ju helt plötsligt ta ansvar också!

Inga kommentarer: