Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

onsdag, november 05, 2008

Jag har gått runt med "hemliga tankar" den senaste tiden, tankar jag borde dela med min sponsor, men låtit bli av rädsla för vad hon ska säga. Det slog mig idag på eftervården att jag medvetet valt att prata med mina vänner som inte är beroende själv, för att jag vet att dom stöttar mig i mina val, vilket är väldigt skönt och mycket bättre än att hålla saker inombords och låta dom växa...
Men min sponsor är ändå min sponsor, en kvinna jag själv valt att vägleda mig, så idag fick jag nog av mig själv och serverade mina tankar på ett silver fat och trodde jag skulle bli sågad. Jag blev förvånad när hon skrattade och berättade om hennes egna erfarenheter. Och där gick jag runt och trodde jag skulle få höra ett och annat, det säger en del om mig och mina fördomar om andra människor. Med andra ord behöver jag praktisera det här oftare, för de gånger jag till exempel låter bli att sätta gränser av rädsla för att den jag sätter gränsen emot ska bli arg. Så visar det sig i själva verket vara tvärtom. Då har jag ju gått runt och varit orolig helt i onödan.

Jag tänker inte ljuga nu, jag och k-exet har bråkat en hel del och det tär på oss båda. Just nu är jag så mätt på bråk att jag kan spy. Samtidigt som jag blir ledsen av att höra mig själv säga så, då k-exet faktiskt är en underbar kille och vi har haft så många fina stunder i hop, det har varit långt i från skit hela tiden.. Jag fortsätter fråga mig själv vad sjutton det var som hände. Hur kunde det bli så här? Jag hoppas det finns ett ljus i det här på något sätt hur det än blir. Eller rättare sagt, jag är säker på att det kommer bli bra, även om det känns jobbigt just nu.
Det som är meningen skall hända kommer att hända, så sluta grubbla om du mot lycka vill vända... Allt löser sig alltid om inte på bästa sätt, på näst bästa sätt..

Fick en uppgift på eftervården att skriva om: Tillit ... Jag ska hålla en redovisning på ca 10 minuter, fråga folk, söka information och skriva min egen tanke. Kan man få i hop en 10 minuters redovisning på ett ord? To Be Continue

En notis:
Tandläkaren i morgon - Eventuellt rotfyllning *PANIK*
Jag har från och med idag blivit TV-Torsk! TV400 är en najs kanal... Jerry Springer - Save your drama for your mama, Medium - damn när är nästa avsnitt *torsk* och bakom kulisserna i Hollywood stjärnornas relationer. Cameron Diaz och Justin Timerlake - Visste inte ens att dom haft en relation *lite efter*
Ikväll ska jag se den gamla klassikern: From Dusk To Dawn, länge sen jag såg den filmen, ska bli soft.

Vet inte om de e värktabletten eller att jag håller på att bli frisk som gör att jag känner mig bättre i kropp och hals - Det återstår att se..

Im off!

1 kommentar:

vagava.blogg.se sa...

Tillit är att våga tro på det man inte vet... (((kram))) peter