Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

fredag, november 28, 2008

Varit låg idag

Idag har jag haft en sån här dag då jag helst av allt bara vill stanna hemma och fixa med min lägenhet, så jag skippade lunchmötet på förmiddagen. Men efter att jag varit hemma och donat ett tag kom jag på att jag ville åka till Angered och kolla efter ett par träningsbyxor jag sett igår. Egentligen borde jag inte lägga pengar på kläder nu, då jag är short stack, men som vanligt lurade jag mig själv och jag blev 100kr fattigare. Jag kan ju trösta mig med att jag fick mycket snygga kläder för pengarna, 2 kjolar och en snygg oversitze t-shirt. Jag är lite efterbliven på mode fronten, för jag har börjat gilla oversitze nu, det var ju trots allt ett bra tag sen det började användas. I alla fall så är Lindex i Angered en guldgruva, gjorde värsta kapet där förra månaden också.

Större delen av dagen har jag känt mig nedstämd, ledsen och små irriterad. Egentligen så hade jag ingen lust att gå på kvällsmötet överhuvudtaget, men eftersom jag ändå skulle till Lidel och kolla efter pepparkaksdeg kunde jag lika gärna ta ett möte. Jag gick till Tgif, men kände att den atmosfären var helt fel idag, som bäddat för harm, så jag tog förnuftet till fånga och gick på ett kvinnomöte i stället. Även om jag hittade orsaker att harmas där också, så var det betydligt sjystare möte och så här i efterhand känns det bra. Jag går igenom en sorgprocess nu, det är jobbigt emellanåt och jag vet att det är därför jag känt de känslor jag känt idag. Klart det är lättare att känna när jag varit ensam hemma idag och tillåtit mig att känna. Tidigare i veckan har jag hållt mig väldigt sysselsatt och då har det inte varit lika tungt. Men det som känns skönt är att jag faktiskt vill stanna kvar i känslorna som kommer och verkligen inte fly på olika sätt. Visserligen köpte jag en pepparchips påse nu, så lite flykt blir det.

Ska plocka lite mer i lägenheten innan jag går och lägger mig, i morgon är det träning då måste jag vara utvilad. Nu börjar de bli riktigt snyggt här i lägenheten, värsta julstämningen. Det har underlättat att ta lite i taget, inte blivit så jobbigt då..

Det är helt okej att känna sorg och saknad, jag dör inte av det.. Livet på livets villkor...

Kram på er

1 kommentar:

Anonym sa...

oversitze t-shirt...hehe...vad är det? har aldrig hört talas om, så du är inte värre än jag! :P
..jag heter Hanna...och gillar din blogg...du är stark, slutat röka dessutom! =) Jag med..men jag varit rökfri i snart 2 år. skööönt!
Kram