Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

måndag, december 01, 2008

Träningen gjorde susen

Har varit trötter i princip hela dagen.. Efter lunchmötet träffade jag k-exet, vi gick ut och åt middag på en indisk restaurang.. Vi tycks ha lite svårt att helt slita oss från varandra trots allt. Kändes ganska bra i alla fall, även om jag fortfarande är vilsen i mina känslor.
Har känt mig en aning nedstämd idag också. Inte av någon speciell anledning egentligen, men jag tror boken jag läser nu påverkar mitt mående lite, då den har en tung handling.
Boken heter: Säg det inte till någon - Kathy O`Beirne som utspelar sig i Irland och en verklighets skilldring om hennes liv. Redan som 7 åring blir hon fysiskt och psykiskt misshandlad av sin far, våldtagen av grannpojkarna och sedan placerad på uppfostringsanstallt driven av nunnor, där hon blir utsatt för samma övergrepp. Helt sjukt hur människor kan vara så grymma och hennes far dessutom!!
Vet egentligen inte varför jag fortsätter att läsa boken, när jag blir så kraftigt påverkad.


Jag känner inom mig ett litet barn som gråter
jag måste hjälpa det
det finns i mina tankar
jag gick tillbaka i tiden för att få ett svar
och fick veta hur svårt hennes lidande var
jag har aldrig förr lyssnat till den lilla flickan inom mig
jag håller henne inlåst och tränger bort henne ur mitt sinne
jag försöker rent av skada henne
och bli kvitt henne
för jag fruktade det rädda barnet inom mig
jag tar mig nu tid att lära mig släppa fram henne
och att göra henne fri


Det kändes riktigt bra att träna i kväll, trots att jag var trött gjorde jag mitt bästa, som bara blir bättre och bättre för varje gång. Just nu känner jag mig jätte motiverad att fortsätta vara rökfri.
I morgon ska jag till frisörskolan och klippa mig *bra där* jag har inte klippt mig på väldigt länge, så det ska bli skönt. Hoppas det blir snyggt också, brukar bli lite nojjig när jag väl klipper mig.
Nu blir det kärleksfilm: When a man loves a woman. Va mysigt det ska bli o krypa ner i soffan, har varit ute hela dagen.

Kram

Inga kommentarer: