Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

torsdag, januari 01, 2009

Nytt år - Nya möjligheter

Mycket har hänt på ett år.
När jag tänker tillbaka har jag gjort kraftiga förändringar, även om jag just nu inte känner det. Jag gav mig själv ett nyårslöfte förra året: Att vara snällare mot mig själv.
Jag har varit mycket snällare mot mig själv under det här året,
men vill ändå ge mig själv samma löfte i år igen, har fortfarande lätt för att börja slå på mig själv. Ett annat löfte jag vill jobba på är:
Att sätta mig själv i första rum - Jobba med min självkänsla.
Även sluta tro att andra människor tänker illa om mig, inte vara så konflikträdd och våga leva. Många gånger är allt sånt där bara i mitt huvud och helt i onödan, tar väldigt mycket onödig energi.

Mitt nya år började med nedstämdhet, det är helt okej,
jag tillåter den känslan få finnas, för jag vet varför jag känner som jag gör. Byggde upp massor av förväntningar om nyårsafton och festen jag var på levde inte upp till dom förväntningarna.
Under kvällen kom en tanke till mig:
"Det är mitt eget ansvar att göra mig själv lycklig"
Precis så är det, jag kan inte luta mig tillbaka och tro att någon annan ska fixa mitt liv... Efter den tanken passerade kunde jag ändå ha roligt och uppskatta festen och mina vänner. Vilken tur att jag inte är perfekt- Hur skulle det se ut, då har jag ju ingenting att jobba med. Bilder från igår kommer.


Lev och låt Leva ♥

Inga kommentarer: