Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

torsdag, april 09, 2009

Skrivarlust = Noll

Jag har inte haft den minsta lust att skriva i min blog och har det inte nu heller. Känner ett motstånd, men vet inte varför. Man kan väll säga att jag inte har så mycket att rapportera, även om det händer mycket små grejer.

"Mission göra om Knisse till Vegetarian på 6 veckor" har påbörjats. Upplägget är hur bra som helst, det är verkligen ett seriöst mission och känns riktigt motiverat... Om systemet fungerar bra, skriver jag en bok och tjänar miljontals pengar på idèn. Bra va!?

Sen är det ju allt som har med flytten att göra, städning hit packning dit, men jag gör lite varje vecka i alla fall, för att undvika panikångest och sista minuten jäkt. Jag har äntligen fått min Yoga skriva och börjat med det varje morgon, det är verkligen guld! Meditation gör mig tyvärr lite uppstressad och bodyscaningen där man fucking andas till fötter och händer är inte riktigt min grej känner jag. Yoga är bra för det är rörelse och andning, perfekt för hyperaktiva människor som inte orkar sitta still men ändå vill finna lugn och sinnesro.

Nu är jag äntligen klar i kapittlet om övergrepp också, det var på tiden.. Har börjat skriva i kapittlet som heter tillgångar... Det är inte lätt för en tjej med mindre bra självkänsla att fråga mina nära och kära vilka positiva egenskaper de tycker jag har, men det måste ju göras precis lika mycket som allt annat. Skönt att det går frammåt i alla fall, har skrivit i steg fyra ett bra tag, börjar tröttna på den där moraliska självransakan nu..

Hur som helst...
Det som egentligen kretsar mest i mitt huvud just nu, kan jag tyvärr inte skriva om för det är lite ikognito, av flera olika skäl. Detjag kan säga om saken är att jag är väldigt förvirrad och drabbats av ett moraliskt dilemma som jag hoppas finna svar på. Det är inte lättt att vara en vilsen liten knisse, på en enslig knisse-stig.. Jag får helt enkelt fortsätta med att vara charmigt förvirrad ett tag till....

Nu ska jag lägga mig och vila, är hur trött som helst. Kan bero på att jag frivilligt går upp kl 06:00 på morgonen när jag inte behöver det. I morgon bitti kl 07:00 ska jag ut och jogga med grannen, känns jätte bra. Hah förr hade jag skrattat åt den som frivilligt ger sig ut och springer, inte riktigt förstått meningen med det.. Men det är mycket jag inte förstår meningen med.

HJÄLP!
Så är det lååååååång fredag i morgon också, årets tråkigaste dag..

Ja just de ja,vila var det..

Tjing a long, som kinserna skulle säga..

Inga kommentarer: