Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

måndag, september 13, 2010

Socialpsykiatrisk vård!

Har börjat läsa socialpsykiatrisk vård på högskolenivå, en helt ny utbildning som är mycket spännande. I major läser vi omvårdnad och i minor diverse ämnen så som kriminologi och beroendevetenskap, socialt arbete, människa, samhälle och livsvillkor. Har tidigare läst på folkhögskola och man kan jämföra det som dagisnivå mot gymnasienivå, med andra ord: Två helt olika världar. Tycker det är både spännande och skrämmande att läsa på den här nivån! Spännande för att det är ämnen man är någorlunda intresserad av att läsa och att man får praktisera saker man lärt sig under åren i behandling, så som tålamod, gå emot rädslor, ge saker tid, sluta jämföra sig med andra och lyssna/respektera klasskamraterna. Skrämmande för att det är en helt ny nivå av kunskap, läsa tråkig facklitteratur och dessutom i mängder, det är lätt att tvivla på sin egen förmåga samtidigt som jag har ett "Jävla anamma i mig".
Det ska bli spännande att se var historien slutar.

Nu skall jag läsa om Salutogent perspektiv, lidande och hälsa, spännande faktiskt. Vi har fått i uppgift att själv söka fram information i vår litteratur, sedan skriva ned våra tankar och funderingar i en reflektionsbok. Snacka om prestationsångest i mig, lätt att tänka: Tänk om jag inte läser på rätt sidor och därmed inte skriver ner rätt information i min reflektionsbok? Hur fan skriver man i en reflektionsbok? Osv... Jag antar att det ger sig med tiden, allt nytt är ju lite skrämmande. En dag i taget!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har den politiskt-mediala överklassen och den organiserade brottsligheten gjort gemensam sak mot Sverigedemokraterna. Facket och Original Gangsters. Demokratin är hotad. Då kan jag omöjligt tiga. Det är en medborgerlig PLIKT nu för alla oss som GILLAR OLIKA att slå till mot den falska vänsterns åsiktsterror, Gleichschaltungs- och diktatursträvanden.

Samtidigt känner jag mig skyldig att sprida ljus över det verkliga HIV-läget i vårt land. Mörklagt av de Mäktiga. Sanningen MÅSTE komma fram. Det gäller liv och död för oss alla!

Vidare instiftar jag den ultimata religionen, den "metakatolska kristosatanismen".

Denna sida upp!

Mitt lilla face sa...

fattar ingeting av den komentaren ,
Men meningen med livet är en hård nöt att knäcka,

Plandera ett träd, så har du inte levt förgäves

Eva-Lena sa...

Trevlig sida!!!:)

Mer trafik till din hemsida:

Regga dig här för att få fler besökare till din hemsida har själv fått ca 400 nya

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=rollingdice

MVH Eva-Lena

Josef Boberg sa...

ALL LYCKA TILL !