Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

torsdag, augusti 14, 2008

9 månader idag.

Idag är det min så kallade "födelsedag" har varit clean i 9 månader *blä*
Vaknade upp med en känsla av att bara dra täcker över huvudet och skita i allt..
Tyvärr var jag tvungen att gå ut ändå, hade min behandling och är en plikt trogen typ, så det var ingen idè att skolka. Jag kollar ut och ser att det är oväder, klär på mig massa kläder så jag liknar en michilingubbe.

Vad är det med vädergudarna nu för tiden? Väldigt svårt att bestämma sig!
Självklart tittar solen fram under dagen och där glider jag runt i blommiga stövlar, stickad tröjja och Canada Goose jacka mitt på stan. Vadå beroende, alltid en förmåga att överdriva: för mycket kläder eller för lite kläder, för mycket tvättmedel eller för lite, för mycket mat på tallriken eller för lite osv.. Hur var det med lagom, balans?Hade jag varit i mitt normala tillstånd hade jag nog bara garvat och bjudit på det. Men jag är inte det, jag har kraftig mobilabstinens och är jävligt irriterad och det får väll vara så då.
När jag ringde försäkringsbolaget hänvisade dom mig så klart vidare, jag inser att det kommer att bli en väldigt lång process innan jag (kanske) får en ny telefon igen.. suck..
Det viktiga är att jag fortfarande är clean och inte använder det här som en ursäkt för att använda. Känner tacksamhet för att min pojkvän (som normalt inte går på sama möten som mig) kom och supportade mig idag när jag tog min bricka. Även två av mina närmaste vänner här kom för min skull, det betyder så mycket för mig.


Hela eftermiddagen och kvällen har jag hängt med två underbara vänner.
Vi gjorde behandling i hop och fick en fin kontakt efter det. Nu har dom två hittat kärleken hos varandra och skall flytta ihop om två veckor, jag är så glad för deras skull. Emil i Lönneberga, varmamackor, chokladätande och kortspel var kvällens underhållning, kändes mycket kravlöst, precis så som jag föredrar att ha det.

Abstinens, irritation, förbannad, skam, bitterhet, tillitsbrist, besvikelse, frusteration är väll ungefär vad jag känner inombords nu när jag sitter här vid min dator och skriver.
Känslor är bara ett sinnestillstånd, ingenting bestående...


Något i den här stilen...

Inga kommentarer: