Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

fredag, augusti 15, 2008

Solid Försäkring AB suger hårt..

Har ägnat morgonen åt att ta tag i saker jag skjutit upp lite för länge nu...
Allt kändes bra ända tills jag ringde till Folksam för att göra den stöldanmälan Solid Försäkring AB kräver. Jag rekomenderar verkligen INGEN att teckna en Trygghetsförsäkring Mobiltelefon hos dom, då den i princip är värdelös.
När jag köpte min telefon trugade försäljaren även på mig den här försäkringen som skulle vara mycket bra: Täcker upp stöld stöld.. Du får en ny telefon, utan problem blablabla..
Självklart är företag som Solid listiga, för nu visade de sig att min försäkring egentligen inte var en försäkring utan dom betalar endast ut en reducerad avgift av det belopp min hemförsäkrings bolag betalar ut, som i det här fallet inte är någonting då det endast gäller i förlust när du blir överfallen.

Så, om mobilförsäljare försöker lura på er en försäkring genom att säga något i stil med: "Vill du ha en kanonbra försäkring med för endast ***kr, jätte fiffigt, vid stöld och förlust ersätts du med en ny"
Var inte så naiv som jag var, för det var skisnack i mitt fall.
Dom kan hala sig undan utan att få någon som helst konsekvens genom att hänvisa till hemförsäkringsbolaget, eller att försäljaren uppgivit fel information och i slutändan står kunden där med betald "försäkring" utan att få ett skit i ersättning.

Jag börjar nästan förstå människor som tar lagen i egna händer..
Följer man rättssystemet blir man ju ändå hustlad, på ett eller annat sätt!

Inga kommentarer: