Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

tisdag, augusti 26, 2008

Bejbi Boom

Idag har jag varit mycket arg men tagit ansvar för den ilskan genom att prata om den med mina vänner, så nu på kvällskvisten känner jag mig som vanligt igen. Jag har ingen aning om ilskan varit befogad eller inte, men det är helt okej att den bor hos mig någon gång ibland. Sålänge den inte flyttar in permanent utan att betala hyra, där går gränsen!
Jag har gjort 12-stegsarbete i allra högsta grad idag, där det behövs. Jag ska vara med och starta en ny grupp i mina hemma trakter och det känns mycket spännande och betydelsefullt. Trassla in mig i service och förhoppningsvis stanna kvar i det här. Idag är jag en mycket tacksam beroende.

Hälsade på en mycket underbar vän idag, som nyligen blivit mamma. Den här tjejen är speciell för mig för hon var min första riktiga vän här i Göteborg, vi jobbade tillsammans och har hållit kontakten sen dess. Jag märker att min biologiska klocka börjar ticka, jag vill faktiskt också ha en bääääbiiiis!! Dom e så söööta! Jag har alltid trevligt hos min vän och jag känner på mig att hon kommer blien mycket kärleksfull och ansvarstagande mamma. Om jag var barn skulle jag vilja ha henne som mamma för hon är så trygg. Fatta hon har varit nykter ett helt år utan att göra en stor grej av det och dess utom kunna ha alkoholen hemma utan att bli törstig. Ibland önskar jag att jag också var sån, men jag kan inte ha ett bar-skåp hemma, jag har provat flera gånger, det står alltid tomt.

Jag minns för lite mer än ett år sedan, då jag och min vän stod och pratade på hennes gård.
Jag trodde jag var gravid och hon var väldigt nyfiken på hur det kändes. Hade köpt ett test den dagen, hem och testa. Ett år senare är hon mamma, vi trodde det skulle bli jag först, men snacka tur att det inte blev så. Den killen jag hade då hade jag inte velat ha som pappa till mina barn idag (Det finns en rättvis Gud). Men då ville jag det, snacka bäng drogerna gör en!
Den dagen kommer jag hem till en lägenhet, full av idioter, kul att göra graviditets test när det ligger avdankade hash-slynor (Ursäkta uttrycket, men det var precis så jag kände då) i min soffa. Jag minns hur arg jag var den dagen och föresten de flesta andra dagarna också. Hur påfrestande det var att alltid ha folk omkring mig och hur lätt det var att släppa allt när man rökte en fet och var bäng, släppa taget och bara vara (Hemskt!). Jag kunde inte sätta gränser då, min lägenhet var en fritidsgård, en pundarkvart.. Idag kan jag nästan inte komma ihåg hur det känndes att vara så feg - Så mycket har jag vuxit, för i dag sätter ja gränser av kärlek (Så gott jag kan, så klart).


*Pling*
(Internhumor)
För att återgå till nuet, som är mycket mer attraktivt så vill jag bara säga att det inte finns några dimmor längre och att jag mår som jag förtjänar, för det mesta tipp topp. Dessvärre lider jag fortfarande av senildemens, det går tyvärr inte att åtgärda. Men med hjälp av kalender och lappar har jag det under kontroll.

*Pling*
Tisdag som vanligt meditationen, men idag kändes den lite långtråkig. Men det har hänt förut också, jag tänker minsann inte ge upp den så enkelt. Det var nog ilskan som vilade i bakhuvudet. Jag k-exet och många andra vänner tog en fika tillsammans (ovanligt att vi fikar!?)

*Pling*
Jag måste nog hitta en plan B när det gäller k-exet för att det ska fortsätta på den väg vi tillsammans har valt, för jag har inte ändrat mig. Men började tyvärr köpslå med mig själv i mitt huvud, försöker gola dit mig själv. Måste ju ge mig själv en ärlig chans i det här. Så kom igen nu k-exet, vi får göra det här nu och kanske mötas upp och umgås som vänner när stormen har lagt sig i framtiden, vi är värd det här . Jag måste ta det här på allvar, för min egen skull.


*Pling*
Föresten, vilken susspekt vi hittade på Järntorget när vi skulle hem, han gick runt i cirklar om och om igen, snacka om psykos. Mycket underhållande och vi var tvungen att sätta oss på första parkett och kolla. Det finns mycket lirare där ute som skulle behöva ruskas om några gånger..

*Pling*
Nu är jag trött på att skriva och måste sova, imorgon ska jag vara: Modell för en dag och skriva kontrakt på lokalen, så jag behöver min skönhets sömn. Känner lite presstations ångest att publicera det här för att det är snurrigt, men jag har satt upp spelreglerna och det innefattar att inte låta mig påverkas av andras åsikter. Träning för mig, som HAR VARIT mycket lättpåverkad, eller snarare i mitt huvud dömt ut mig själv.
Avslutar med lite fina bilder på fina människor:




Här har vi modern och den söta pojken. Vackert!





Lägg märke till skillnaden hur jag håller bebisen, han försöker rymma!

Inga kommentarer: