Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

lördag, augusti 16, 2008

Den bästa Musiken jag hört!

Klockan börjar närma sig tre och jag kom precis hem. Vill helst bara stupa i säng, men vill ändå skriva några rader om den klart bästa kvällen på väldigt länge.
Det började med tjejkväll i Kålltorp, 10 glada tjejer i en och samma lägenhet utan de minsta tecken på cat fight, det var både trevligt och ovanligt för mig. Men jag kände ändå att jag kunde slappna av och vara mig själv eftersom de här tjejerna är så underara.

De flesta av oss drog till Röda Sten för att se en polares band lira, har tidigare velat se dom men alltid haft någon form av förhinder.
Finsktango, baltiskmusik och reagge på samma gång, det måste upplevas för att förstå hur häftigt det var. Fatta så många olika musikstilar blandat i en o samma låtar för att inte tala om de ca10 bandmedlemmarnas outfits! Det hela liknade en livs levande syra tripp i nyktert tillstånd, wicked.
Där var vi tillsammans, en gemenskap på ca 20 pers nyktra, men knappast städade. Tillsammans fick vi huset att skaka och taket att lyfta sig.. Trodde inte det var möjligt att jag skulle kunna ha såhär roligt utan alkohol på krogen. Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid.
Vi fick även förmånen att lyssna på en duktig rappare som lät som Markolio i ett mycket mer seriöst plan, väldigt fina texter och låttitlar, musik är livet, vad skulle man göra utan den?!?
Jag har varit så sur för att jag inte haft en kamera och kunna fotograferat.. Idag kunde jag känna mig bekväm i min nykterhet och släppa loss, det har inte hänt tidgare.

När gänget separerade var vi fem personer som tog en runda på stan där det var kulturkalaset och att vara dyngrak en fredagskväll kan man väll säga är en del av Sveriges kultur. Men i kväll var det sanslöst! Jag vet inte om det beror på kalaset eller fullmånen som gjorde att människor var som de var och vill inte gå in o spekulera något djupare på det. Vi är hungrig och sätter oss ner på en grill jag egentligen svurit på att aldrig mer besöka, det tog emot kan jag säga, dom är väldigt snål och otrevliga där. Det var inte den första eller sista princip jag gått emot och är man hungrig så är man. När vi sitter och avnjuter vår måltid behöver vi inte känna oss uttråkade. Vad sägs om att se en tjej som under dagen friat till sin kille, börja ragga på vår killkompis, efter att tjejen i ett telefonsamtal börjat bråka med sin blivande man eller en bärgningsbil bärja en hel språvagn! Då kände de flesta av oss att det nog var dags att kapitullera och bege sig hem. Jag är verkligen inte avundsjuk på många av mina vänner som ska vara i Partille kl 8 imorgon bitti. Då kan jag lova att jag ligger och sover sött i min säng. Förbereder för MissionX i morgon, shit vad nervös jag är, och inga bilder blir det där heller! *SNYFT*
Nu är jag trött, orkar inte ens bry mig om att läsa texten 100 gånger inna jag publicerar den, det får bli som det blir idag... God natt.
Kolla in: http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=209037992 MÅSTE HÖRAS!

http://www.myspace.com/alimusiclife Hip Hop killen

Inga kommentarer: