Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

lördag, augusti 30, 2008

God Morning

Uppe med tuppen och solen skiner idag med!
Det känns i alla fall som en sjyst avslut på den här något skeva sommaren. Idag känner jag mig som en del av mänskligheten, jag mår oförskämt bra. Äter min frukost och snart ska jag i väg på lunch möte. Hade tänkt komma i tid idag för omväxlings skull, har en förmåga att alltid vara sen när jag ska göra saker.

Pratade med k-exet igår kväll, jag vet att vi borde ha distans för bådas bästa. Men av någon konstig anledning känns det bra att prata med någon som förstår min känsla, prata om det som varit, på ett mer neutralt sätt med stridsyxan nedgrävd. Jag vet inte vad som är "rätt" eller "fel", men jag vet att jag inte vill sluta som en ovän med k-exet och är villig att göra det som krävs för att upprätthålla det. Eftersom det just nu blir ansträngt av att umgås har jag förstått att det inte är en bra idè. Ja, detta är helt enkelt svårt för oss båda, önskar att det fanns en smärtfri lösning. Jag känner i alla fall att jag inte är ensam, jag har min högre kraft och mina vänner med mig i det här och det är en enorm lättnad. Ensam hade jag gått under.

Som det är idag behöver jag utveckla en relation till mig själv, jag jobbar därför på att kapitullera inför den här käleksrelationen. Det känns väldigt konstigt att jag vill det, tidigare har i princip allt och alla gått före mig själv. Jag förstår att jag behöver ge mig själv en ärig chans, det är på tiden att jag åtminstonde försöker älska och acceptera mig för den jag är.

Inga kommentarer: