Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

lördag, augusti 23, 2008

Härlig Morgon!

Vaknade vid åtta i morse med en känsla av att vilja stiga upp och göra bra saker för mig själv. Två timmar innan tvätt tid, idag är jag för en gångs skull ute i god tid. Så jag åt en riktig frukost, tände ett ljus o tog ett bad. Jag skrev min fråga i steget och kanske är de just det som skiljer en bra dag från en dålig? Har mycket tankar och känslor inombords. Jag vet inte hur mycket jag ska blotta eftersom det är andra människor inblandade och jag har respekt för det. Men för att tala om mina känslor i sambandet. Jag känner mig avtrubbad. Är trött på att vara så splittrad i mina känslor, att inte kunna vara med en människa jag tycker om och sedan ha svårt att separera på grund av saknad. Det gör mig vilsen och många osvarade frågor finns inom mig. Jag orkar inte kriga - För jag är ingen krigare.
Jag är en sårbar "murare", som bygger, men även river murar på fritiden. Det här påverkar mitt grundmående en hel del, känner mig nedstämd, vill helst bara ligga inne och vara i mina tankar, men vad hjälper det? En kompis till mig brukar tänka såhär: "Det är mitt eget ansvar att göra mig själv lycklig."
Och det är precis så det är. Jag kan inte luta mig mot andra människor och tro att dom ska göra mig lycklig. För lyckan måste komma från mig själv, mitt innre, annars är den ändå inte på riktigt. Så skål för ovisheten och livet på livets villkor! Det är helt okej att känna, alla känslor.

Det som är meningen ska hända, kommer att hända. Så sluta grubbla om du mot lycka vill vända. Det låter simpelt, men ack så svårt att följa. Vem har sagt att livet ska vara lätt, nu är det bara att börja.

Det återstår att se vart dagen bär av: Lev och låt Leva.

Nu bär det i alla fall av mot tvätt stugan!

Inga kommentarer: