Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

lördag, augusti 23, 2008

Ledsen och Förbannad!

Jag känner mig riktigt ledsen och förbannad inombords!
Tanken var att jag idag skulle gå på en fest, som verkade vara rätt chill och jag såg fram emot det. Så jag skickade sms till personen som bjudit mig och inväntar ett svar som aldrig kom och det är okej, för att glömma svara på sms kan vem som helst göra. Hade tänkt ringa personen i fråga efter mitt SI-Mötet, men skickade istället ett sms till en annan person som jag också visste skulle dit. (Vi är inte bästisar just nu)

Så jag frågar rätt och slätt:
"Har du problem med att jag kanske kommer på den där festen idag?"
Och får till svar:
"Det verkar lite konstigt att du ska dit, du äter ju inte ens vegetarisk mat. Men gör som du vill"
Sen var det en hel del mer som utbyttes som jag inte ens tänker lägga energi på att skriva ner.

Men jag blir riktigt upprörd och känner hur tårarna börjar komma (shit) jobbigt att sitta på möte på KRIS och börja gråta.. Så det var bara att dra hem fortast möjligt efter mötet, med solbrillorna i högsta hugg. Jag avskyr att gråta på offentliga platser, känner sån skam!
Så det var en lättnad att få komma hem och bara tok-böla lite grann..

Nu känns det bättre, när jag fått lugna ner mig lite, men jag köper inte det där snacket, så är det bara. Det var länge sen jag kände en så kraftig utanförskapskänsla, befogad eller inte spelar ingen roll, för ingen har rätt att spotta på mina känslor och säga att jag missuppfattade och har ett slutet sinne. Det kändes som att jag hade två val i det här läget:

1: Antingen gå dit ändå och skita i personen i frågas åsikter
2: Skita i det
Orkade ärligt talat inte vara en rebell idag.

Det tog slut mellan mig och killen inatt också. (Ovanligt?)
Men de var nog bäst så för jag är trött på att bråka nu, det tar upp så sjukt mycket energi.
Orkar ärligt talat inte känna på det något närmare just nu heller. Istället är jag avstängd och det känns scary. Kärlek är så konstigt. Jag ska fan lägga fokusen på mig själv och mitt tillfrisknande hädan efter..

Jag är fortfarande nykter fast jag fick en snabb impulskänsla av att supa mig dyngrak. (Jag vet! Det löser inga problem)
Borde kanske ringa min sponsor, det var ett tag sen nu.

Inga kommentarer: