Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

torsdag, augusti 21, 2008

Vänskapsrelationer

"Våra vänskapsrelationer fördjupas och vi erfar den värme och omtanke som uppstår när beroende delar tillfrisknande och ett nytt liv."

De flesta av oss kommer till NA med få äkta vänner, och de flesta av oss kommer utan den rimligaste förståelse om hur man bygger varaktiga vänskapsrelationer. Med tiden lär vi oss dock att vänskapsreltioner fodrar arbete. Förr eller senare är alla vänskapsrelationer utmanade. Precis som relationer är vänskap en inlärningsprocess.
Våra vänner älskar oss tillräckligt för att säga oss sanningen om oss själva. Det gamla talesättet: "Sanningen kommer att göra dig fri, men först kommer den att göra dig ursinnig" tycks vara särskillt sant i vänskap. Detta kan göra vänskapsrelationer besvärade. Vi kan finna att vi undviker vissa möten snarare än att möta våra vänner. Vi har dock funnit att vänner talar av omtanke om oss. De vill vårt bästa. Våra vänner accepterar oss trots våra tillkortakommanden. De förstår att vi fortfarande är ett arbete i frammåtskridande.
Vänner finns där för oss när vi inte finns där för oss själva. Vänner hjälper oss att vinna värdefullt perspektiv på händelserna i våra liv och vårt tillfrisknande. Det är viktigt att vi odlar vänskapsrelationer aktivt, för vi har lärt oss att vi inte kan tillfriskna ensamma.

Bara för idag: Jag skall vara tacksam för de vänner jag har. Jag skall ta aktiv del i mina vänskapsrelationer.

Inga kommentarer: