Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

tisdag, september 30, 2008

Drömmar

Just nu sitter jag här och bara mår bra, inte för något särskilt egentligen.. Men tidigare på dagen hade jag "början till magkatarr" ni som känner mig vet också vad det innebär för mig, olidlig smärta, jag helst av allt slipper att gå igenom. Jag kan varken sitta, stå eller ligga och min närmaste omgivning kan räkna med att inte bli behandlad som de förtjänar.
Därför är jag enormt tacksam att det inte bröt ut idag, förra tisdagen hade jag inte lika tur och herre gud vad jag svor på natten när jag försökte sova.

Tänker ibland på livet... Jag har verkligen ingen aning hur min framtid kommer att se ut. Det har väll egentligen ingen annan heller. Men det jag menar är, tidigare har jag i alla fall alltid haft ett jobb att gå till eller något annat regelbundet. Sen så kommer det självklart kanske en dag då man slutar jobbet och kanske går vidare i livet. Allt har för mig alltid varit så strukturerat, har nästan jämt haft medvind när det gäller mina arbetsplatser. Har i princip inte varit arbetslös sen jag slutade gymnasiet, fören nu då, det är något nytt och främmande för mig. Men det verkar vara svårt att få jobb i Göteborg och nu när jag verkligen har världens chans att ta tag i mina drömmar kanske jag borde göra det...

Så vad är egentligen mina drömmar???
Om jag ska se till samhällets normer, vill jag nog som de flesta andra människor också studera... Det är för att jag i framtiden ska kunna arbeta med något jag trivs med och ändå tjäna lite pengar så man kan unna sig saker, en timanställning är ju tyvärr inte särskilt välbetald.
Jag tycker det är väldigt svårt att veta exakt vad jag vill arbeta med eller utbilda mig till.
Men Socionom utbildningen har alltid varit en dröm OM jag skulle komma in förstås. Vilket jag faktiskt tänkt försöka göra, det är därför jag ska skriva högskoleprovet den 26 oktober, förhoppningsvis finns det tillräckligt mycket vilja för att fullfölja det här.

För sen har jag ju den där drömmen om att resa runt i Asien med en ryggsäck och leva ett liv utan materialistiska saker, bara se olika platser och bo billigt.
Ärligt talat märker jag att mitt inre skriker efter det, komma ut i stora världen. Jag reste ju första gången utomlands i november förra året och blev såld direkt, resa är min stora passion, tyvärr säger ekonomin i från. Idag ser jag i alla fall inga hinder det är snarare en fråga om tid och tålamod...
För jag har en bild i mitt huvud en dröm i mitt hjärta. Vem säger att allt måste hända precis nu, att öva på tålamod är precis vad jag behöver lika mycket som att våga kämpa för mina drömmar. Ett ständigt återkommande ord i min blogg: BALANS.
Det är precis vad mitt liv behöver i alla mina angelägenheter...
Men om jag får bestämma bor jag och k-exet inte kvar i Sverige länge till *hihi*

Inga kommentarer: