Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

måndag, september 08, 2008

Fredag - En prinsess dag



God morning relax!
Vaknade mycket utvilad och gick ner på stranden för att meditera, där träffade jag några vänner och bekanta, kul kul. Träffade en killkompis från Gävle jag pratade lite med, men faktum är att den här personen är fruktansvärt skev, för resten av konventet ignorerade han mig utan någon förklaring, sånt går fet bort.. Tycker det är synd för det upprätthåller tyvärr mina fördommar om att gävlebor faktiskt är strama... Men att dra alla över en kam kanske inte är så rättvist, för jag har ju mina homiesar där hemma som är helt underbara.


På stranden träffade jag P en mycket god vän från Halmstad, jag blir jätte glad och glömmer bort stroppisen från Gävle för stunden. P berättar att han har fått äran att göra CountDownet och frågar mig om jag vill göra det med honom.. Mitt innre skriker: NEEEEEEEJ!! Du har ju bestämt dig för att aldrig mer göra om det här... Men utan att lyssna på det säger jag: JA, men självklart till min kompis P och han blir jätte glad... Damn vad har jag gett mig in på, en dag innan liksom..


Sedan minglar jag vidare med J en annan vän från Halmstad och träffar lite nya vänner från Helsingborg, vilket känns roligt, för jag har sett dom på tidigare konvent och blir glad av att se att vi alla är samlade igen och att jag vågar prata med dom.. Det visar hur mycket jag har vuxit som människa... Efter ett tag blir det för mycket nya människor och jag drar mig undan för att äta lite frukost.

KÄRLEK OCH TILLFRISKNANDE är två nyckelord för detta konvent. Träffar k-exet på vägen till stugan vi kramas o pussas och bestämmer att vi ska ses senare.


Dagen kan sammanfattas med att jag mår som en prinsessa, typ 12 timmars sömn och en kanonfrukost vad kan gå snett då? Ingenting. Resterande händelser är massa sjysta möten och kanonväder, helt underbart. Träffar en tjejkompis från Gävle jag inte sett eller umgåtts med på länge, jätteroligt att vi båda kör samma race och höra att allt är bra med henne.. Blev verkligen jätte glad av det..

På kvällen är jag med k-exet och vi går på stranden för att kolla på stjärnorna. Jätte fint var det, så många stjärnor har jag aldrig sett tidigare mot en blå fin himmel.. Det var som att befinna sig i en sån där snökula med vatten i, om man byter ut snön mot stjärnorna.

Hoppade över festen i kväll och lämnade k-exet för att gå och sova. Träffar tjejerna jag bor med och vi sitter o surrar lite sen går vi och lägger oss, vilket känns bra för jag var verkligen inte på något party humör. Vill ladda batterierna för "The Day"...


1 kommentar:

Caroline sa...

Skickar över en massa kärlek...

Puss!