Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

måndag, september 29, 2008

Snäll-Dagen

Den här dagen har handlat mycket om att finnas till hands för sina vänner...
Jag har verkligen mycket att lära om livet och genom att se andra människor som går före göra bra saker, blir jag själv inspirerad att göra samma sak.
Allt började med den här avlopps historian jag drog tidigare.
Vem erbjuder sig ärligt talat att gräva i någon annans avlopp frivilligt???
Jo! En vän som vill finnas till hands. Jag har inte träffat många såna människor, men hoppas av hela mitt hjärta att jag också blir så i framtiden, vilken ödmjukhet det är i att ovillkorslöst finnas där för någon annan.

Så dagens mission blev: "Saving the Iranier"...
Han mådde inget vidare när vi pratades vid, så räddnings patrullen beslöt sig för att våldsgästa honom och bjuda på mat o städning, helt gratis. Det bästa var att vi gjorde Iraniern glad av vårt sällskap, det var precis vad han behövde. Och vi själva hade dessutom en mycket trevlig kväll tillsammans. Så efter att ha umgåtts med människor konstant i ca tre dagar nu, känns det mycket skönt att få vara ensam i en tyst och fridfull lägenhet.
Eller åtminstonde lite ensam, för min kissebäbis Shanti är ju hemma..
Men henne kan man nog aldrig få för mycket av.

  • Nasse: Jag
  • Puh: K-exet
  • Ior: Iraniern
  • Tiger: Funky-Guru

Inga kommentarer: