Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

torsdag, oktober 16, 2008

Avskedsfest

Om ganska precis 1 dygn åker vår käre vän Funky Guru till Indien för att göra sin livs resa, idag var vännerna samlade för avsked på Nimai huset, som ligger i Gårda. Nimai huset är ett riktigt soft place där det bor Hare Krishna munkar... Tänk er ca 15 personer samlade på ett källargolv med heltäckningsmatta, levande ljus, kuddar, rökelser och massa musikinstrument. Grabbarna som är elit på diverse musik instrument börjar jamma och det blir så jävla grymt, då upptäcker jag att jag känner frid och sinnesro inom mig, jag är på rätt plats i livet nu.
Inte för jag vet så mycket om Hare Krishnas kultor för vi var ju där i annat syfte, men dom verkar ha de så fint tillsammans där, dom här munkarna är vegetarianer och odlar sin egen kost. Jag är kräsen när det gäller nya maträtter men fick idag utöva ett öppet sinnelag och smaka på maten som munken serverade oss. Vad gott det var, någon form av indisk maträtt, potatis/morotsmos, hemma gjord mangochutney o något mer tillsammans med nå special bröd de gjort. Fatta vad häftigt, precis allt har dom gjort själv också, alla råvaror kommer från deras egna ställe! Var så mysigt ställe där vi satt och åt, eftersom munken serverade oss var det som på restaurant, fast 100 gånger trevligare. Det går verkligen inte beskriva hur fint vi har haft det i kväll. Efteråt åkte jag och k-exet hem till mig för och kolla på en grym film om 12 stegsprogrammets grundare Bill: My name is Bill.W - Rekomenderar den styggt.
Nu måste jag och k-exet förbereda oss för vårt mission vi ska göra i morgon, sen behöver jag sova... Skönt att vara back on track igen, har varit segt att vara deppig, känns så mycket bättre att vara go och glad kexchoklad!

*GodNattKram*

2 kommentarer:

Cirtap sa...

Hej.
tack för att du tittade förbi bloggen. Jo 3:e är viktigt, jag jobbar i NA.

Själv då? Samma tror jag ju baserat på profilen, men kanske inte. Ha det!

Knisse sa...

Hejsan. Jo det är samma förening här.. :)