Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

lördag, oktober 11, 2008

Dop på Tjörn

Idag har jag varit på dop hos en fin tjejkompis ute på Tjörn...
Jag blev upphämtad av min vän, tidigt på mogonen (enligt min uppfattning). För ovanlighetens skull kom jag faktiskt ut i tid, jag har en tendens att ofta vara ute i sista sekunden. Måste villigt erkänna att det kändes lite obekvämt att ha på sig kostym, då jag föredrar jens eller ledig klädsel. Vi var där någon timme innan och förberedde inför dop och bjudning...
Själva dopet var en riktigt fin cermoni i en mindre kyrka, mamman, min vän var lite nervös, men det gick hur bra som helst.. Kul att få träffa hennes familj, som jag inte träffat tidigare..
Känner mig tacksam över att ha fått vara med på Dennis dop idag, men känner mig också mycket glad över att få följa med i hans liv framöver, se han växa. Har haft en riktigt trevlig dag med mycket gott att äta smårgåstårta och vanlig tårta. Fick smaka på något som heter Äggost, först var jag ärligt talat lite skeptisk, då de såg lite konstigt ut. Men eftersom jag övar på att ha ett öppet sinne ville jag i alla fall smaka och det var riktigt gott.

Nu sitter jag hemma och är sliten efter en hel dag, man är inte tonnåring längre *höhö*
Har ont i magen och halsen... Den ska vi inte tala om, trodde jag hade fått in hårstrån i den efter jag klippte min lugg då de kändes så igår. Men är nog på väg att bli sjuk, för jag är fortfarande irriterad i halsfan! Nä fy sjutton! Det är inget topskick på mig i kväll... Så jag ska bara grotta ner mig bland täcken o kuddar i soffan och kolla på Den galloperande detektiven, ta hand om mig själv och ha lite mys-pys... Precis vad jag behöver, en kväll som denna. Känner mig nedstämd också på kuppen... Men det får vara så, för jag vet ju vad det beror på och det går över.
Acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och
förstånd att inse skillnaden...

Inga kommentarer: