Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

fredag, oktober 10, 2008

Trött på missförstånd

Jag och k-exet har tjafsat i kväll, känner mig frustrerad och tycker inte detta är roligt för fem öre. Jag tycker om k-exet väldigt mycket och på många plan har vi i vår relation fått det fint... Men när vi bråkar och missförstår varandra blir allt väldigt ohanterligt för mig.
Går in och känner skuld och skam parallellt med att jag är arg på honom, ingen fin kombination direkt. Fan vad trött jag är på missförstånd, jag spyr på missförstånd.

Det har varit kulturnatta på stan i kväll, istället för att åka hem och tjura, valde jag att stanna kvar på Röhsska museet. Det gav mig faktiskt lugn och sinnes ro mitt i kaoset. Förutom ett helt rum med massa skateboards, hade dom en hel Asienvåning, fullt av konst från Asien blandannat massa olika Buddor. Jag som är kär i Thailand och Asien trivdes som fisken i vattnet där.

Inte nog med det så hade dom typ tre glasmontrar med penisar i!
Innan jag hade läst skylten var min första tanke att det var "stenålders-dildos", men det var det inte.

Det var "Palad khiks" som är thailändskt och betyder penisamulett. Dom påstås ha övernaturliga krafter på olika sätt och männen kan ha flera olika "Palad khiks" med sig i fickorna. Kvinnorna kan också ha dom med sig, som skydd för tex våldtäckt.
Undrar hur det skulle se ut om hela Sveriges befolkning sprang runt med penisamuletter i fickan, jag skrattar när jag tänker på det. Roligt hur kulturer skiljer sig åt, ibland väldigt kraftigt.



"Palad Khik"



Imorgon ska jag på dop på Tjörn, lilla Dennis ska döpas, ska bli trevligt och fint.
Så det är väll bäst att hoppa i säng snart, jag är inte känd för att vara morgonpigg tyvärr.

Inga kommentarer: