Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

måndag, oktober 20, 2008

Fullt ös!

Idag har jag haft en fullspäckad dag från morgon till kväll, vilket har varit skönt, för jag har sluppit att tänka och känna så mycket.
Var hos min terapeut i morse och som vanligt ger det mig massor, vet ärligt talat inte vad jag skulle ha gjort utan den här timmen i veckan...
Snart är det ju dags för mig att skriva högskoleprovet också, inte träning utan på rikitgt, närmare bestämt på lördag *panik*...
Så idag har jag varit ute och letat upp var lokalen jag ska skriva provet i ligger och därefter blev det ett möte.

Sedan vidare till Hisingen och Virre för att umgås lite grann, vilket var precis vad jag behövde, kravlöst häng med en god vän. Efter att ha ätit lite, kollat på Top Model och pratat lite strunt gick vi ut till Backaplan för att kolla på prylar. Just precis, bara kolla för min del, då jag fortfarande är pank... Det är lärorikt för mig på ett sätt, jag kan inte längre impuls shopa som jag tidigare gjort. Men ska jag vara ärlig, om jag skaffar mig ett jobb igen och bättre ekonomi är jag nog tyvärr fast i shop-träsket igen. Det är inte lätt att vara shop-o-holic, ännu mindre en black sådan. Kvällen avslutades med ett möte, inte för att jag är jätte sjuk och behöver två stycken möten, utan för att en fin vän tog 2 år idag. Och sånt kan man faktiskt inte missa, vad skulle jag vara för en vän då liksom?
Blev hur som helst så himla fint och tacksamt för stunden.
Men åter igen hemma i min lägenhet med en känsla av tomhet, jag känner mig sån nu, vet inte varför och jag skiter i.
I morgon ska jag redovisa mitt steg tre, i ärlighetens namn känns det motigt, för som jag känner just nu känns all kontakt med fina människor motigt. Lider av en mildare släng av självförakt just nu, trött på att vara jag tillsammans med andra, trött på andra tillsammans med mig. Mycket intresserad av att ligga hemma och dra täcket över huvudet eller gå i affärer med Virre, helst sko affärer.
På fredag ska jag kanske köpa mig nya skor, det är jag nämligen värd, så jag hoppas verkligen mina pengar hinner komma tills dess.... Det bästa är tag 3 betala för 2 på den affären med MASSA snygga skor och jag älskar skor jätte mycket. Så tyvärr kommer jag nog spräcka den här månadsbudjeten med, det börjar bli en vana. Känner mig som i Magnus Ugglas: Kung för en dag, fast utan peppar shots och starköl då...

En glad nyhet är i alla fall att min inglasade balkong är klar och jag vill lägga ut dom fina plattorna jag köpt till den...
En tråkig nyhet är att dom glömt ta bort spärren dom satt för dörren - Så jag inte kan gå ut på min nya fina balkong.
Men what the hack - De flesta jag känner vet hur man gör ett inbrott, så det ska nog inte vara så svårt att göra ett utbrott heller. *hihi*
Har varit i gång 13 timmar idag o har sån tandvärk *aj aj aj*
Så jag kastar in handduken för i kväll. God night folks!

Kärlek och Respekt.

3 kommentarer:

vagava.blogg.se sa...

Att göra "tvärtom" mot vad vi vill är något som ger oss stora belöningar... så dra inte täcket över huvet... chilla med dina vänner... gå på massor av möten... ge dina vänner komplimanger... bekräfta dem... visa dem att de är vackra och värdefull... då kommer ditt självförakt att försvinna... å du kan känna dig precis som den vackra och värdefulla människa du faktiskt är.
(((kram)))
peter

Anonym sa...

hallå gumman!!! de var hur skönt som helst å springa i affärerna utan barn... får vi snart göra om igen. kramiz!
vda.blogg.se

Knisse sa...

Virre: Jaaa det var så fint o få umgås med dig gumman! :0) Du ska veta att jag uppskattar att vi är vänner.. *kram*

Peter: Det är så sant det du säger, jag försöker göra mitt bästaste för att gå emot den där känslan.. Hoppas vi ses nu i november. *kram*