Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

lördag, oktober 25, 2008

Högskoleprov dag

Hur beskriver man en dag som denna på ett bra sätt, när man precis rättat högskoleprovet och sett ett resultat som ger mycket blandade känslor???
Jag vill börja med att säga att dagen har varit hur rolig och givande som helst...
Hur man nu kan tycka det är roligt att gå upp kl 06:00 för att sitta i skolbängen en Lördag i flera timmar.. Träffade 2 tjejer som jag pratade lite mer med under dagen, den ena lite mer, var hur trevlig som helst. Synd att hon sprang direkt efter provet, hade gärna vela byta nummer, OM jag hade vågat förståss, Knisse är feg vad gäller fråga tjejer framförallt om nummer.

En sjukt komisk grej som hände var att en kille kommer in i klassrummet, jag kollar på honom och tänker: Är inte de där en polare från Gävle. (Som jag vet bor här)
När han pratar med läraren snappar jag upp hans namn och det visar sig vara den jag trodde, fett komiskt och jävligt trevligt. Säga vad man vill om Göteborg VS Gävle, men man känner alltid en trygghet av att höra sin hemdialekt. Och ännu mer trygghet när det ändå är någon jag känner sedan tidigare och tycker bra om, det var jätte roligt verkligen. Där behövde jag inte längre vara nervös o rädd för att vara ensam o känna utanförskap under dagen, jag hade mina hang arounds. Tror jag gör de mer komplicerat än vad det är, för jag har faktiskt egentligen inte svårt att umgås med människor, bara jag som inbillar mig de i mitt huvud.

I alla fall, nu när jag kom hem och rättade provet blev jag förvånad... Jag ska försöka förklara min känsla så ni förstår mig rätt. På 4 delar av 5 möjliga överaskade jag mig själv kraftigt, jag fick riktigt bra poäng om man jämför med de gånger jag tränat innan och det gjorde mig väldigt glad... Nu till poängen, det finns alltid ett MEN med i bilden, när man är pessimist som jag är....
På EN del som heter ORD, jag har VARJE GÅNG när jag tränat haft bäst på den delen, det är min favorit, av någon konstig anledning blev det inte så den här gången. Fick jätte dåligt på den viket i sin tur resulterade i att det säkte mitt slutbetyg kraftigt eftersom den delen består av 40 frågor. Hade jag skrivit lika bra som jag brukar på den delen hade jag tagit mitt personliga rekord, nu gjorde jag inte det, känner mig besviken i stället. Men faktiskt, detta är ett nytt fenomen. Jag tillåter mig själv att känna mig besviken, för de e klart att jag får göra det, när jag velat göra bättre.
Men jag får inte glömma att jag gjorde bra i från mig på 4 andra delar, vilket betyder att jag inte är så dålig som jag trodde. Så jag ska försöka fokusera på det bra istället för det dåliga.
Det här var trots allt ett mätinstrument för att se var jag ligger till när det gäller studier och jag känner mig så laddad för att börja plugga, frågan är bara hur jag skall gå vidare nu?
Det får framtiden avgöra.

Har haft en bra dag i alla fall och så kommer den fortsätta, ska hem till en tjejkompis o kolla på film, det känns nervöst o otryggt, för jag inte är van att umgås med tjejer.. Men jag ska fortsätta gå emot den rädslan tills det känns bekvämt, för jag behöver verkligen tjejer i mitt liv, känner jag. En annan rolig grej!!
ÄNTLIGEN är min inglasade balkong klar, så nu ska jag faktiskt ställa ut lite grejer på den direkt. Jag är en beroende, jag kan inte vänta tills i morgon tyvärr.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoopas de går bra för dig idag håller tummarna!!!!! kram virre

Anonym sa...

hehe jag trodde de var lördag idag jag hänger knappt me i svängarna... hur gick de??? va blev de för poäng jag har inga pengar på mob så jag måste skriva här!!!!! kram virre

Knisse sa...

Hej gumman jag berättar för dig i morgon när vi ses. Vågar inte skriva ut här! *kram*