Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

fredag, oktober 03, 2008

Jag är (*inte*) mitt dåliga resultat...

Vilken dag ångestens tecken.. Började med att jag skulle träna på högskoleprovet som jag gör regelbundet en gång i veckan.. Jag hade hoppas på att öka resultatet den här gången, efter ca 5 timmars skrivande med facit i hand, var resultatet mindre bra än förra veckan, jag blev besviken....

Själv slungades jag tillbaka in i det förflutna min skolgång, har inte direkt varit den som haft lätt för studier eller fått någon uppmuntran från mina föräldrar på den fronten. Så den känslan som väcktes i mig efteråt var riktigt jobbig. Känner förbannat mycket skam eftersom jag ligger under medel, att jag inte är tillräckligt smart för att studera på högskolenivå. Fast jag anser mig som någorlunda intellektuell i vardagen. Blir ledsen för fattar inte när ja ska använda mig av algebra, riktningskofficienter eller liksidiga trianglar i det yrke jag vill jobba med (Inte ens orden finns med i den här bloggens rättstavningsprogram!).. Det känns så motsträvigt på något sätt. Pratade med mina vänner efter kvinnomötet, så kändes det lite bättre. Det är bara att ta nya tag igen, kom på att jag är så känsligt troligtvis beror på att jag rökt cigaretter igår och nog har lite nikotin abstinens just nu .
Känner mig arg o gråtfärdig inombords.

Men det går över, jag får försöka stanna kvar i känslan och hålla ut. Jag vill ju vara rökfri innerst inne. Och jag vill göra bra i från mig på högskoleprovet.

Jag är INTE mitt reslutat! :)

2 kommentarer:

vagava.blogg.se sa...

Vi har en förmåga att ställa väldigt höga krav på oss själva... känner så väl igen mig i vad du skriver trots att jag aldrig har försökt mig på ett högskoleprov så hamnar jag lite då och då i situationer där mina krav på mig själv får mig att spänna mig såååå mycket att jag helt tappar focus på att jag "bara" behöver göra mitt bästa... å mitt bästa är ju lite olika från en tid till en annan... jag har ett litet trix som jag använder mig av ibland i dessa situationer... att andas... djupt och långsamt... medvetet.
(((kram)))
peter

Knisse sa...

tack! en tips e precis vad jag behöver .. Ja de e inte lätt och det underlättar inte heller när det finns en "medel" utsatt, då är de ännu lättare o göra som man gjort förr "ställa sig utanför"... Men idag e d bättre, så de e positiva tankar som gäller.. *kram*