Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

torsdag, oktober 02, 2008

Positiva förväntningar

God morgon alla glada!

Vaknade tidigt av telefonen idag, kunde inte sova är fylld av förväntningar för dagen och jag är nog inte den enda. Inte en sån här förväntan med krav om att saker måste bli som jag vill, utan snarare pirr pirr och åter pirr inombords. För jag vet nämligen redan att allt kommer bli så himla bra, precis så bra som det är meningen. De två som ringde känner samma sak och det är så himla fint att se våra angagemang på olika sätt, så mycket kärlek och klockrent teamwork måste jag säga. Jag förstår poängen med att ha en "Hemmagrupp" nu i alla fall, det ger en speciell känsla av att vara en del i den här länken av något fint och meningsfullt.
Sen kan jag ju egentligen inte säga så mycket mer om dagen eftersom jag precis vaknat.
Idag känns det i alla fall helt fantastiskt att vara "jag"

Senare ska jag träffa en tjejkompis som ska hjälpa mig förstå matte-delen på högskoleprovet bättre *yr*
Tycker de e så snällt av henne att ställa upp och är tacksam för att hon delar med sig av sin tid för att hjälpa mig. Förhoppningsvis fattar jag budskapet och kammar hem högsta poängen på matte-delen sen *hihi*


I går natt tjaffsade jag och k-exet *stackars grannar*
Jag blev jätte förbannad, höll i min ilska på att riva både väggar och tapeter. Men jag stannade kvar i den känslan i stället för att dra som jag brukar göra när jag blir arg (det var endast tack vare att spårvagnarna slutat gått, kan jag villigt erkänna) *tack västtrafik*
Efter ett tag sansade jag mig och k-exet också... Så vi kunde sätta oss ner och prata om saken vad som hände och vad vi kände, som två vuxna människor i den mån jag är kapabel. *det finns hopp. det blir bara bättre*
Så det jag vill förmedla med det här är att livet består av toppar och dalar och vi får aldrig mer prövningar/lärdomar än vi klarar av. Det bästa är att det går frammåt.

Kärlek

1 kommentar:

Weronika sa...

Ville bara berätta att allt gick KANON bra idag. Jag ska provjobba ett par dagar i nästa vecka...*glad som f-n*.
Kram & Kärlek!