Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

torsdag, november 13, 2008

1 Dag - I morgon Smället det!

I morgon har jag nått min milstolpe - Jag har varit nykter ett helt år!
I en av mina åter fallsdrömmar för några veckor sedan, drömde jag att jag skulle ta återfall 2 dagar innan 1 år. Lyckligtvis var det inte en sann dröm, eftersom jag fortfarande är nykter. Ni som läst min blog flitigt vet att det här med nykterheten och ett års dagen har varit på tapeten en längre tid, mina känslor inför morgondagen. Men om jag ska vara helt ärlig så känner jag bara positiva förväntningar idag. Var orolig att jag skulle känna mig illa till mods, att jag kanske inte skulle kunna ta till mig det som kommer att sägas och rädsla för att folk inte ska dyka upp på min fest i morgon - Få det där kvittot utskrivet på att jag inte duger...

Men just idag känns det inte så alls, jag tänker som så här. Jag har gått emot en rädsla och bjudit hem 40 pers till min lägenhet, bara det är en vinst och om det bara kommer en person för min skull blir jag jätte glad. Med andra ord, jag väljer att se det jag har - Istället för det jag inte har och tar inte saker personligt i onödan. Trodde inte det var möjligt att jag skulle kunna tänka så, men jag hade fel. Det är väldigt mycket jag haft fel om i livet och tur är väll det.

Så nu sitter jag här en dag innan den stora dagen med massa pirr i magen - I min ganska färdigstädade lägenhet med min kära katt Shanti. Eftersom familj och vänner från Gävle inte kunde komma ner av olika orsaker tänkte jag gå på Angeredsmötet i kväll, det är mina favoritmöten i veckan. Men innan de blir de till att städa klart de sista i lägenheten, dammsugning o moppning. Som vanligt märker jag hur avslappnad jag känner mig när det är städat i min lägenhet - undrar varför jag inte tänker på det oftare och håller efter? Kan man som slarvfia lära sig att hålla ordning? De undrar jag?

Puss o kram!

3 kommentarer:

vagava.blogg.se sa...

Jag har listat ut att om du lägger dig drogfri idag så kommer du att vakna... drogfri imorgon *L*... å även om min fysiska varelse inte kommer att närvara så är mina tankar närvarande... bara så du vet *L*.
(((kram)))
peter

Anonym sa...

åh shit har du bjudit hem så många.. men roligt.. syns imon då kram vda

Knisse sa...

Heej mina kära vänner!
Ja jag bjöd hela telefonboken, men var lugn gumman de kommer inte komma så många. :0)

Smart peter :0) Synd att du inte kan komma ner men jag blir glad av att höra att du ägnar mig en tanke i morgon. Just nu är jag supernervös faktiskt.. Men det kommer nog gå bra, värre saker har man väll varit me om.

*kram*