Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

fredag, november 07, 2008

7 Dagar - Vilken läxa!

För exakt 1 år sen vid den här tidpunkten satt jag ensam på ett plan till Thailand, den dagen var en helt fantastisk dag, men perioden i livet väldigt tung. Man kan säga att den här resan kom att bli av stor betydelse för min framtida nykterhet. Hade jag inte dragit hade nog saker och ting garanterat sett annorlunda ut idag, det är jag nästan säker på.

Idag har också varit en speciell dag, jag och k-exet har flyttstädat hans gamla lägenhet. Fint för han att få göra avslut med sin gamla lägenhet och börja bygga på sin nya och jag är glad att jag kunde finnas till hands för honom idag. En liten 2:a jag bävar för den dagen jag ska flytta som bor i en 3:a och har väldigt svårt att be om hjälp. Tur att det är i framtiden och inte i morgon jag ska flytta, så jag hinner förbereda lite. *hihi*

Självklart är det andra grejer som hänt idag också, men jag vet inte hur mycket jag vågar skriva om det, för jag vet inte hur involverade människor tar det. Men jag kan säga så mycket som att jag och k-exet står inför en stor prövning i vår relation. Vi har bestämt att vi ska träffas mindre nu två veckor fram över, få lite egentid och den tid vi har tillsammans skall vara kvalitetstid - Inte prata problem tid. Jag vaknade i morse, med en inställning om att slopa den här relationen en gång för alla, med tanke på den senaste tidens bråk vi haft. Men efter dagens lopp känner jag annorlunda, känner hopp till att det faktiskt kan bli bättre och jag är villig att göra så gott jag kan, på det här nya sättet. Känns bra att jag tror på det här igen... Känner lugn inombords, för att jag just nu har en tillit till att det kommer bli precis så bra som det är meningen.
Men hmm ja... Jag skulle ljuga om jag sa att det var en enkel läxa, jag är van vid att prata med k-exet i princip varje dag. Nu får jag vänta tills tisdag *länge* men det ska nog gå bra.

Känner mig väldigt trött just nu, men ska nog försöka ta mig till ett kvälls möte. Har inte en susning vad jag ska göra i helgen nu, men det är helt okej att bara vara känns det som. Nästa vecka händer det ju grejer så det räcker och blir över. Syrran, hennes kille och Michaela kommer till Göteborg, jag kan tyvärr inte med ord beskriva hur glad jag är för det *längtar massor*

Nu får jag väll ta och äta upp godiset jag fick av k-exet igår, så jag blir lite pigg.

Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

japp de måste vi göra både ullared å top model... är de på tisdag du inte har så mycket att göra??? idag ska jag gå å simma scary!! kram virre