Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

lördag, november 22, 2008

Att fatta beslut...

Vi står hela tiden inför en rad olika beslut i livet, och just nu är jag i ett kraftigt förstastegs beslut: Erkänna min maktlöshet inför en viss person.
Shit vad svårt det är och jag märker att jag inte gör saker för att underlätta heller. Väljer att vara på samma ställen som personen och stannar kvar till sist för att kunna prata med personen. Trots att jag faktiskt vill att det ska vara som det är nu, jag behöver verkligen lära mig älska mig själv! För att både kunna ge och ta emot kärlek från andra. Har trott att det var en klysha och blundat för det en längre tid, men det har gjort att jag varit ständigt vilsen också. Hur bra tjej är jag när jag är vilsen liksom??
Fast jag tar tillbaka det ändå.. För jag är ju en bra tjej, men kanske en mindre bra flickvän, just nu...

Jag märker hur min självcentrering börjar lägga sig sakta, sakta, märker hur jag mer och mer kan bry mig om andra i min omgivning och framförallt hur lätt jag egentligen har det i mitt liv idag. Ta det här som ett exempel, på tal om att stå inför en rad olika beslut.
En vän till mig vaknade denna morgon av att bli attakerad av sin hund... Hunden bet sin ägare i ansiktet och var helt loss.
Den dagen som skulle bli en fin dag, blev istället en dag hos vetrinären och avlivning av hunden.
Skulle jag kunna ta ett sånt beslut om Shanti? *Tveksamt*
Jag lider så mycket med den här personen i kväll. Många vänner har det svårt nu, jag lär mig uppskatta det jag har mer och mer .
Så ja.. Jag kanske har "problem" i mitt liv just nu, men det kunde ha varit värre. Jag är väldigt tacksam att jag är nykter och har vänner jag tycker om. Tids nog vågar jag väll stanna upp och känna på förlusten av k-exet, känns fortfarande overkligt eftersom vi ses med jämna mellanrum. Tror jag får omstrukturera mina tankar och istället för att åka till samma ställen som honom, faktiskt försöka undvika de ställen där han kan vara. Åtminstonde för en liten tid framöver, men det är fortfarande en dag o taget som gäller och framförallt kärlek till mig själv nu.... Och till Shanti med såklart, hon ligger och gosar i mitt knä nu, min bäbis.

Föresten måste ju skriva lite om dagens höjdpunkt också. Thaiboxningen, träningen som får min kropp och själv att på fantastiskt bra....
Jag och mina gangster systrar hade de grymt bra på träningen. Nu är dom lika såld som mig och vill fortsätta köra. Nästa lördag kanske även några till följer med *kul* för vi kommer varandra närmare, jag behöver mer chicks i mitt liv alltså. Haha gud vad vi hållt på och lattjat idag med olika gangster tecken osv.. Eftersom Angered är 424 och klubben heter Ironman 424, så har vi kört på de i olika posès *Yo Yo liksom*.. Är vi 14 eller äldre tro? *tihi*

Nä, helt seriöst, det har varit en lång dag i da, soffan kallar på mig.

Tjo brää!

Inga kommentarer: