Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

lördag, november 15, 2008

Dagen efter - Jag kommer i håg allt från festen

I morse vaknade jag med skallebank, det kändes som om jag var bakis om man bortser från att jag inte har några minnesluckor... Jag undrar hur vanligt det är med minnesluckor när man dricker?
Jag har i princip alltid minnesluckor eller saknade fragment från mina kvällar jag festat, känns ganska bra att slippa det och den där bakfylle ångesten.
Jag växer i mig själv när jag är nykter för jag beter mig inte illa lika ofta längre och bara genom att våga stanna kvar i mina känslor i stället för att fly från dom får en att växa enormt. För alla gånger i livet jag känt utanförskap och att jag är "fel" börjar jag äntligen känna mig som en del av mänskligheten. Jag kommer kunna surfa länge på gårdagen och är tacksam för ALLA, precis ALLA människor jag har i mitt liv, det är svårt att inte känna kärlek.

I dag ska k-exet åka till sin mamma på 60års kalas i Stenstorp, tyvärr kan jag inte följa med eftersom det var planerat att jag skulle fått besök i helgen och att jag är pank. Hade väldigt gärna velat åka dit och bekanta mig med hans familj mer. Haha jag känner att vår relation emellanåt är som en "svensson relation" Då menar jag i positiv bemärkelse faktiskt! Att de där sjuka jag tidigare upplevt i mina relationer sakta börjar avlägsnas, att vi mer o mer kan kommunicera med varandra. Sen har jag så klart mycket kvar att jobba med på den fronten, men det viktiga är att det går frammåt och att det får vara i den takt som kommer. *Tålamod*

I kväll blir det tjejkväll, börjar trivas som fisken i vattnet bland tjejerna och det är så stort för mig. Egentligen är det väll det jag önskat mig, att kunna vara mig själv bland kvinnor och att även bli respekterad som mig själv.. Nu ska jag ha en slöar dag med Shanti-gos, tecknat och läsa böcker.

2 kommentarer:

Anonym sa...

låter som en bra dag idag, skoj me tjej kvällar... kan bli mycket intressant prat då.. ha de gött. kram virre

Knisse sa...

Ja de e skoj, du får vara med någon gång om du vill *kram*