Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

måndag, november 17, 2008

Grymt bra träning idag!

Jag vill börja med att säga: Jag hade fel - Vad gäller träningen.
Det har visat sig att Kickboxning High Power är en blandning av boxning, kickboxning och thaiboxning, stilen beror mycket på vem det är som tränar och vi lär oss de olika stilerna för att man ska kunna välja vilken av stilarna man vill tävla i, då dom är liknande med vissa skillnader. Vilket egentligen min träningskompis försökte förklara för mig igår, men eftersom han inte var säker valde jag som vanligt att dra en negativ slutsats. Pratade med min tränare idag och sa vad jag tyckte och tänkte - ärligt dessutom - vilket i och för sig känns grymt. Att jag vågar stå upp för mina tankar, känslor och handlingar idag till skillnad från förr då jag var expert på att baktala och snacka skit, för att höja upp mig själv. Tur att jag lagt den defekten på hyllan kan jag tala om, för det säkte mig bara till botten slammet ändå.
Hur som helst... Jag behövde inte ens ta upp "skillnaden mellan röda och gröna äpplegrejen" som jag tränat in hos Virre, lite synd var det ju, för den satt nästan klockrent. Tänkte säga det i stil med Al Pacino i Scarface - Say hello to my little friende style. Typ: "Om jag ber om röda äpplen - Så vill jag inte ha gröna äpplen, okej?" Ja ni kanske fattar? Om inte - Glöm de - Det är internt.. Jag och Virre fattar och VI skrattar *mohaha*

Faktiskt är det ganska typiskt mig att; missförstå, dra en negativ slutsats och bli sur - I detta fall helt i onödan. Det är inte första gången. *oj oj vad ärlig jag är * Men som tur är - Så lär vi sålänge vi lever.. Så vad har jag lärt mig av det här?
Jo! Att avvakta, ta reda på fakta, innan jag blir sur. Så slipper jag negativ energi i onödan. *Taaaraaa*

För övrigt har jag haft en super bra dag... Väldigt aktiv från morgon till kväll, men det är också så som jag trivs - In action.
Hade ett sjyst samtal med min terapeut i morse.
Gick på ett lite mindre sjyst lunchmöte, snarare ett kattastrof möte enligt mig, men såna möten behövs dom också.
Sen hem till mina bästaste gosisar Virre och Dennis *hennes underbara bäbis* som vanligt är det trevligt att umgås me dom två. Jag tror Dennis är förtjust i mig, jag vill gärna vara barnvakt. Vi hade vår traditionella Top Model eftermiddag - Som är vår tjejgrej.

Så nu är jag helt utmattad eftersom träningspasset idag var styrka och kondition i 190... Jag körde på så gott jag kunde hela passet på 1 1/2 timme och är riktigt stolt över mig själv. Så många armhävningar o situps jag gjort idag - Har jag nog inte gjort i hela mitt liv - De e sant alltså... Ska börja träna på de lite grann varje dag tänkte jag. Så börjar slagen och sparkarna kännas bättre nu också, det här är as-roligt alltså! *Värsta kicken*
Det här måste jag fira med chips o läsk *Mums* - Man blir inte perfekt över en natt.

Puss o Kram - Syns på Stan *ha ha ha ha ha*

1 kommentar:

Anonym sa...

du skulle ha kört de me äpplena oxå, du satte de ju så BRA hehe.. Gött att du kör på på träningen, ångra lite igår att jag inte gick iväg men men de kommer andra dagar.. Nu blev jag oxå sugen på chips suck:) kram virre