Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

söndag, november 09, 2008

Jag blir riktigt förvånad av mina stora förändringar

Asså jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som händer med mig, men det är en kraftig förvandling till det positiva och jag blir riktigt förvånad själv om jag ska vara ärlig.
Jag har under en längre period haft en strävan att skapa en bättre relation med tjejerna i NA, men inte riktigt gjort några direkt ansträngningar. Förens typ för några veckor sen. Jag tyckrer det är as häftigt att se hur jag växer i att gå emot mina rädslor, då den här biten har varit och är fortfarande en av mina största farhågor. Har aldrig varit en tjej som umgåtts särskillt mycket med andra tjejer, eller människor... Jag har helt enkelt varit kass på att bevara relationer till andra människor överhuvudtaget. Men vem säger att det alltid behöver vara så?

Så idag har jag faktiskt hängt med några tjejkompisar hela dagen och det har varit trevligt, får helt enkelt träna på det nu, när jag och k-exet inte ska träffas regelbundet i två veckor.
Ta bara den biten föresten! Hur ofta har jag kunnat vara i från min partner så länge utan att inte känna konstant misstro!? Typ aldrig, men nu känns det bra över lag, men jag märker ändå att jag saknar honom och att det känns lite tomt. Det måste ju ändå betyda att jag har tillit till k-exet? Vad skulle det annars betyda?

Sen den största förändringen av alla!! Eller nu ljuger jag... För alla förändrinar är väldigt stora på sina olika sätt. Men den här förändringen kunde jag aldrig tro skulle komma in i mitt liv. Att då göra ett medvetet val att äta vegetarisk kost. Nu har jag ju inte gått och blivit vegetarian, men jag tänker att jag kunde prova byta ut emellanåt. Typ bönor, brockoli och spenat - ÄCKLIGT - Har varit min tanke... För nyttigt för min smak, det ska vara kött, sås o potatis - Flottigt och Gottigt... Men jag tror det är träningen som gör susen, den motiverar mig att vilja äta sundare. Jag har nog gått och slagit mitt huvud - Helt sjukt är det här.. Nästan skrämmande... Fast om ja ska vara ärlig så har nog min ekonomi lite med i spelet att göra också, har insett att vegetarisk mat faktiskt är billigare än kött. Trodde det var en lögn faktiskt, att folk bara sa så - Men det verkar vara sant. Nästa månad ska jag prova det helt, bara för o se hur mat-kontot påvekras.
HAHA! Som om jag har något mat-konto liksom! :0)
Men kanske kan köpa kläderkontot bli större om matkontot blir mindre *hihi*

I morgon ska jag på Thaiboxningen - är fett nervös och märker att mitt huvud fortfarande slåt o dömer ut mig själv - MEN jag ska dit! Med eller mot min vilja - Jag har ingen talan..
Bara för att inte gå runt o oroa mig hela dagen har jag bokat upp hela dagen - Så jag inte hinner oroa mig - Smart va!

Hmmm surrigt inlägg idag - Men skit i dee!

Puss på er

Inga kommentarer: