Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

lördag, november 08, 2008

Tillit

Större delen av dagen har jag suttit ute i min inglasade balkong och funderat massor kring tillit och hur jag ska redovisa det för gruppen på onsdag. Något jag valt att fundera kring är vad tillit exakt betyder och vad det innebär för mig? Vilket blev mycket komplicerat i mitt huvud, då ordet inte ens fanns med i min mammas ordbok. Tillit är ändå ett stort ord och det bildar en enda stor röra i mitt huvud, då jag som vanligt ska försöka organisera ihop det här perfekt och börjar känna prestationsångest. Vad hände med: Gör det enkelt?
Så nu har jag släppt uppgiften för idag och tänkte låta alla tankar samla sig.

Känns tomt utan k-exet, lite sorgligt, fast det knappt har gått ett dygn sen vi pratat med varandra. Självklart att det känns så också, när man är van vid att prata nästan varje dag. Jag hoppas det här leder till något bra i slutändan. Eller snarare, jag tror det leder till något bra - Varför skulle jag annars göra det? Undrar bara vad vi ska hitta på för skoj på tisdag tro? Något mysigt som inte kostar pengar, eftersom vi båda är pank.

Jag har drabbats av lättja! Så nu får jag helt enkelt smiska upp mig själv från datorn och laga mat och diska, för jag är jätte hungrig. Så kan jag ha en myskväll framför tvn i kväll. Mätt och belåten i en städad lägenhet. Det låter som en plan - Puss och kram.

1 kommentar:

vagava.blogg.se sa...

Tillit... Hmmm *L*... Tro det är ju för mig att "inte veta" men våga lita på ändå... tillit kommer väl när det fungerar *L*.

När jag hittade programmet så tog det ett tag... sen började jag faktiskt tro på det... tillit är nog det jag känner idag när jag är övertygad om att det funkar... jag fattar fortfarande inte riktigt HUR det funkar men jag litar fullt och fast (har tillit till) ATT det funkar.

(((kram)))
peter