Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

tisdag, november 25, 2008

Namnsdag

Haft en fin dag i dag, varit på möte, hos Virre och på meditationen. Satte en gräns till en man på meditationen, som är väldigt störande när han i tystnaden rör sig i sin läderjacka. Även om responsen kanske var en aning oväntad, då det verkade som om han försökte stöta på mig - No thanks you are NOT my cup of coffe! Känner jag mig ändå nöjd med att ha satt en gräns, min sponsor säger att såna här grejer får mig att växa. Att det är en kärleksfull handling mot mig själv att sätta gränser, därför tänker jag fortsätta att göra det.
Paketet jag fick från min mormor idag var ett kuvert, min första tanke var: Aha ett julkort med en tidig julpeng (Eftersom brevet var rekomenderat, när hon på min födelsedag skickade pengar i kort, blev det stulet) Jag blev i alla fall överaskad när det stod: Grattis på namnsdagen i det. Ja jävlar ja, jag har ju namnsdag idag! Grattis till mig. Ärligt talat värmde det som stod mycket mer än pengarna som låt i kan jag säga. Shit vad fint, så fint att jag måste skriva det här:

Grattis på Namnsdagen.
Vill samtidigt tala om hur stolt jag är över dig att du varit nykter i över ett år. Du är även jätte duktig som håller på att sluta röka. Här får du en liten uppmuntran.
Kram från Mormor ♥

Jag blir verkligen glad att mina familjemedlemmar bryr sig om min nykterhet, det får mig att vilja fortsätta kämpa, när hoppet sviker mig. Kände tacksamhet i hjärtat idag..

Jag och min kompis Virre har betämt oss för att julbaka och pynta hemma hos mig på lördag, så hon kommer hit med hennes söta bäbis och det kommer bli hur trevligt som helst. Pepparkakor och Lussekattor. I år ska jag jobba för att känna en Julstämning, även om den här högtiden är en aning tung för min del. Men som med allt annat som är jobbigt får man skapa nya minnen.

Är fortfarande enormt tacksam över att jag är jag idag.

1 kommentar:

Weronika sa...

Grattis på namnsdagen i efterskott. Visst är det underbart när våra nära och kära kommer med små överraskningar?
Kram & Kärlek!