Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

tisdag, november 25, 2008

Tillfreds med livet som det är...

Tänker på mitt liv idag.. Hur fantastiskt det är att jag kan välja att leva i glädje trots att saker och ting inte alltid är på topp. Pratade mycket hos terapeuten idag om mitt gamla sätt att tänka, hur jag alltid jobbade ner mig själv med destruktiva tankar. Det gör jag idag också, men skillnaden är att jag kan se att det inte ligger någon sanning i det, förr trodde jag det var sant. Inte konstigt jag gått runt och föraktat mig själv större delen av livet. Jag hoppas att jag med tiden ska finna en sjyst balans i mitt inre, att jag kommer älska och respektera mig själv. Har kommit en bra bit på vägen, verkligen förvånadsvärt bra bit, men det är en liten bit var innan självförakten, skulden och skammen försvinner. Jag har tillit till att det kommer bli bra för mig, de e häftigt. Det häftigaste var när jag faktiskt insåg att jag har ett val i livet. Tidigare har jag ofta anpassat mig efter andra och blivit irriterad för att jag inte kunde sätta gränser eller vågat säga vad jag tycker, de e ju inte konstigt. Märker att saker blir lättare när man sätter gränser o säger vad man tycker. MEN även låter bli att gegga i sånt som bara leder till bajs. Det finns något jag gör idag som är stort, jag vet inte hur det kommer påverka min framtid, för jag har aldrig gjort så här förr - Men det är riktigt häftigt att jag vågar göra det här för mig själv.

Nu ska jag sova och ser fram emot morgondagen

*kram*

Inga kommentarer: