Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

söndag, december 14, 2008

En grym helg

Ni kanske har märkt att jag varit lite dålig på att uppdatera min blog, den senaste tiden? Det beror på att jag haft ganska mycket saker för mig, men även känt att jag inte haft någon lust att skriva. Har känt prestationsångest och känt att jag inte har något vettigt att skriva om. Det är konstigt, för hittills har skrivandet i bloggen ändå varit viktigt för mig.

Jag har i alla fall haft en mycket trevlig helg... Fredagen hade jag visserligen magkatarr och ingen energi över till nöjen.
Lördagen blev det där emot Thaiboxning och umgänge med en helt fantastisk tjej. Hjälpte henne att flyttstäda hennes lägenhet, det var jättemysigt o städa o prata massa, eftersom vi inte umgåtts så mycket på tu man hand innan. Vi blev klar sent så jag fick sova över hos henne också, vilket var en ny utmaning för min del. För visst, jag har mest haft killkompisar och sett tjejer som konkurrenter, men självklart har det funnits en inre önskan om att ha fina relationer med tjejkompisar och idag ser det ljust ut på den fronten.
Är inte lika rädd att släppa in andra tjejer i mitt liv längre och jag har mycket tacksamma träningsobjekt att gå emot rädslor på.
De vänner jag har omkring mig är fina, är fett tacksam för dom, med tiden växer min tillit. Vi ska till och med fira jul i hop, Iraniern och k-exet the pimps och sen vi tjejer, ska bli mysigt.

, idag känner jag mig faktiskt väldigt tacksam, det var ett tag sen jag kände så nu, har gått omkring med en tung känsla inombords. Men jag har snart tagit mig igenom min Harmlista och de känslor den har väckt. Är säker på att det påverkar mitt mående till de bättre, har varit jävligt drygt att gegga i den där listan, men nödvändigt vad jag förstått. Idag har jag en förståelse varför jag går in i harm och irritation, har jag den förståelsen kan jag också förebygga den.
Sen en annan rolig grej som också påverkar mitt mående till det bättre: I och med träningen har jag ju börjat äta sundare, de gör att jag blir glad och stolt, för jag har aldrig tidigare tänkt på vad jag stoppar i mig. Det är en mycket kärleksfull handling mot mig själv, med andra ord jag främjar mitt HALT och det ger positivt resultat på mitt grund mående. Så enkelt - Men ändå så svårt. Idag har jag känt mig som en del av mänskligheten - TACK

Kramisar

1 kommentar:

Anonym sa...

hallå gumman!!! de måste ´kännas hur skönt som helst att vara hälsosam:) inga mer chips dagar då?? hehe kram virre