Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

torsdag, december 11, 2008

Så enkelt - Men ändå så svårt..

Jag är stolt över mig själv idag!
Det för att jag vaknade i morse och faktiskt uträttade de ärenden jag hade planerat innan min eftervård jag har varje onsdags eftermiddag. Varje morgon jag planerar att göra bra saker är det en singelslantning, man vet aldrig om det blir av eller ej. Det som står i vägen för mig är min kära dator, om jag startar den när jag vaknar är jag körd. Har varit ute hela eftermiddagen och kvällen, så det kändes helt underbart att komma hem till en nystädad lägenhet. Märker att mitt mående påverkas kraftigt av om jag har städat hemma eller ej, här har vi lösningen - Gör jag mina dagliga rutiner innan jag sätter mig vid datorn eller tvn mår jag bra.

För övrigt har jag haft en fin dag, dock en service dag, men det är roligt. Fick en påse full med kläder av en tjejkompis, blev jätte glad för det var snygga kläder. Så större delen av kvällen har jag tillbringat framför spegeln. Väldigt mycket beslutsångest vad jag ska ha för kläder på mig i morgon när Göteborgs grymmaste band Dubango spelar på "Mitt andra hem" på Andra långgatan. Jag är glad att jag har haft fullt upp och håller mig sysselsatt, så jag slippertänka så mycket som jag har en tendens att göra. I dag har jag känt i stället för att tänka och det jag har känt är saknad, i ett positivt perspektiv. Jag känner saknad till k-exet, men tycker samtidigt det är bra att vi ska vara i från varandra ett tag, nyttigt om inte annat. Vilken häftig skillnad ändå, hade det varit jag förr, hade jag inte kunnat lämna min kille själv en dag och känna tillit *hihi* Nu när jag har distans kan jag känna kärlek och tillit också, även om jag och k-exet inte har en uttalad relation. Vet inte vad vi har, men känslor från mina sida finns det i alla fall, fast dom har en tendens att växla snabbt. Längtar tills jag får balans i mina känslor, det är jobbigt att åka i den känslomässiga berg och dalbanan. Saker och ting hade blivit så mycket lättare om jag hade balans i känslorna, men jag får ha tålamod och tro på att det kommer bli bättre med tiden helt enkelt. Jag blev riktigt glad i kväll efter möte på Haga när två tjejkompisar säger att jag är duktig som sätter gränser, säger vad jag tycker och är duktig på att bekriva mina känslor. Blev fan skitglad av att höra de, mitt i all min självförakt jag känt den senaste tiden. Är så trött på att förakta mig själv nu! Har fått en "läxa" av min sponsor, börja med mina affirmationer igen, nu har jag gjort det två dagar i rad. Grattis till mig - Det verkar fungera liiite liiite i taget, vem har bråttom? Inte jag *host*

Nä! Nu är det dags att krypa till kojs, i morgon bitti kommer en tjejkompis hit och hämtar en soffa.

Sov gott - Vakna torrt

Inga kommentarer: