Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

måndag, januari 19, 2009

En resumè

Hej alla glada!

Har haft weekend semester från bloggen, vilket har varit ganska skönt, då det innebär att jag varit ute och rört mig i stället för att sitta bänkad framför datorn.

I fredags var jag ute och åt med ca 30 glada vänner...
Vi firade en väns födelsedag och åt på Solrosen, där de endast serverar vegetarisk mat. För människor som är som mig, något rädd för grönsaker kan jag ändå rekommendera stället. Maten är riktigt god och sällskapet var ännu goare.
Jag och mina närmaste vänner fick för oss att gå ut på krogen för att se ett punk/rock band på Stars n bars, vilket inte var en god ide, med tanke på att det är ett riktigt supar hak. Det gynnade inte min självcentrering precis, då jag inte kunde fokusera på annat än mig själv, kände mig verkligen malplacerad. Mina vänner var lika road som mig, det är såna här gånger man lär sig uppskatta mys kvällar med film, godis o fina vänner jätte mycket mer.

Lördag och söndagen var hängiven åt träning och möten.
Körde det sedvanliga Thaiboxningspasset och därefter möte.

Söndagen tränade jag lite annorlunda, spelade fotboll med mina fina vänner på Heden. Säger bara oj oj oj var roligt vi hade det. Märks att min kondition börjar bli bättre, kunde köra en match på 1 timme utan att stupa. Efteråt spelade vi "Pricken" av alla 10 som deltog kom jag på 3:e plats, kul. Vi kommer fortsätta att köra varje söndag och jag ser med glädje fram emot nästa söndag.
Fatta att vi var ett glatt gäng på 10 pers allt i från 20-60 års åldern som frivilligt springer efter en boll i minus grader och dessutom håller sams. Fantastiskt!

I dag måndag har jag haft en fin dag med mina vardagliga måndags sysslor som är: Terapeuten, möte och träning.
Just one perfekt day in my life.
Är måttligt förbannad på min "inkomst källa" just nu, då mina pengar fortfarande inte kommit, normalt väntar jag i ca 5 dagar, nu har jag väntat i 17 dagar! Det är verkligen INTE okej! Så i morgon blir det kraftiga ansträngningar att få kontakt med dom. Fungerar inte det vette sjutton vad jag ska ta mig till, antar att jag kommer få användning av mina thaiboxnings kunskaper, hehe.

Det känns så fint att se hur jag utvecklas i träningen, vet inte hur många armhävningar jag gjort idag, men vi snackar real shit utan knän 50+ , de ni! Som jag tidigare nämnt orkade jag inte ens göra 1 när jag började. Jag trodde det var omöjligt att jag skulle kunna bli starkare och smidigare i teknikerna. Jag hade fel! Har inte bara blivit starkare och smidigare, har även utvecklat en fin kontakt med mitt lag och mina tränare, samt kommit en bra bit på vägen med den mentala biten, idag jobbar jag inte emot mig själv lika mycket. Visst svär jag fortfarande en del under passet, men betydligt mindre. Hurra för mig!

Livet känns bra trots motgångar.

See ya all!

Pöss o kram

Inga kommentarer: