Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

måndag, januari 05, 2009

Jag ♥ Andliga principer = Sant

Var ett tag sen jag skrev nu, har varit sjuk och sängliggande några dagar. Har pendlat mellan att tycka synd om mig själv, till att faktiskt känna mig helt maktlös. Det värsta med att vara sjuk är att man blir liten och svag, man vill att sina föräldrar ska ta hand om en. Mamma var duktig o pyssla om när jag var sjuk som barn. Kommer i håg en gång när jag var sjuk hos pappa och han gav mig något varmt, jätte gulligt, men det smakade inte alls gott.
Nu har jag fått ta hand om mig själv och jag är stolt över mina framgångar, har knappt självömkat något utan snarare tänkt: Det går över, det får vara så här just nu.

Hamnade i en gammal känsla idag, någon hade sagt till min polare att någon annan sagt att jag snackat skit.. Ni hör hur det låter... Det kändes väldigt gammalt och jag blev väldigt arg och ledsen till en början. Började känna tillitsbrist och slå på mig själv, det drog helt enkelt igång en jävla massa känslor. Fick ringa en tjejkompis för att mina hjärnspöken inte skulle äta upp mig och nu i efterhand känns det bra. Idag kan jag faktiskt stå för den jag är, ja är inte perfekt, det händer att jag snackar skit om andra, men jag jobbar på att inte göra det och står alltid för det om jag blir konfronterad. Om jag försöker leva med mina andliga principer i mitt liv, behöver jag aldrig vara rädd - Ärlighet - Är en fin andlig princip.

Gillar inte när människor snackar och sen inte kan stå för det, det går fet bort. Om jag snackar bakom ryggen, har jag i alla fall ryggrad att stå för det * dock något skamsen* om någon konfronterar mig. Ska försöka släppa det här och inte tappa min tillit jag jobbat hårt för det här året. Mina närmaste vänner är fina och dom kan jag lita på, det är det enda som spelar någon roll i slutändan. Men första reaktionen var: Kattastroftänkande.
Tack och lov för vänner som tar ner en på jorden. Jag tänker verkligen jobba hårt för att tillämpa andliga principer i mitt liv.
Andliga principer är vad många andra nog skulle kalla för Sund förnuft. Saker jag tillämpar i min vardag för att jag skall må bra.

Några andliga principer jag försöker upprätthålla på daglig basis är:
Ärlighet - Viktigt att vara ärlig mot mig själv och min omgivning.
Tillit - Våga lita på att mina nära och kära vill mig väl.
Tacksamhet - Mycket viktigt för min nykterhet.
Ansvar - Ta ansvar för min del, i stället för att fly.
Balans - Den jämnvikt jag strävar efter i mitt liv.
Förlåta - Varför gå runt och vara hatisk och bitter?

Finns massa fler men jag orkar inte skriva ner dom nu..

Ska spela lite poker nu, sen jag blev sjuk har jag fastnat i en ful ovana, men jag spelar inte för riktiga pengar som tur är.

Kramisar ♥

Inga kommentarer: