Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

onsdag, januari 14, 2009

Jippi! Jag kom in!

God morgon alla glada!
I går natt kunde jag verkligen inte somna, givetvis för att jag var nervös inför mitt möte med 'inkomstkällan'. Men jag vaknade ändå pigg och glad i morse, lagom tid för mötet. Tyvärr så var personen jag skulle ha möte med sjuk idag, så mötet blev inställt utan att jag fått reda på det, lite synd, men sånt är livet. Hur som helst tror jag det löser sig vad gäller pengarna, kanske lite senare än jag räknat med bara. Fördelen med det är att dom förhoppningsvis räcker lite längre då också hihi.

Jag har gjort något fint för mig själv idag!
Jag har anmält mig till en Mindfulness kurs, försökte redan förra året anmäla mig, men det var fullt då, i år kom jag in *weei*.
Mindfulness handlar om att vara närvarande i nuet och har goda effekter vid stressrelaterade besvär eller för att förebygga deprission. Så onsdagen den 4 Februari kör jag igång, känner mig jätte glad för det här. Snacka tur att jag såg lappen om anmälan idag alltså. Tack!

Det här är verkligen kärlek till mig själv i handling.
Jag kan säga att 'jag är bra' och så kan 'jag göra bra' och det här är verkligen att 'göra bra'. I Thaiboxningen får jag den fysiska biten, den hjälper mig med mitt självförtroende, styrka och kondition, men även vad gäller rökningen, jag blir motiverad att förbli nikotinfri.
Har tänkt att Mindfulnessen förmodligen kommer att hjälpa mig vara mentalt närvarande och fokuserad, den hjälper mig kontrollera mina tankar bättre och bygga upp min självkänsla. Tror den här kombinationen är jätte bra för mig.

Nu ska jag åka in till stan..
Hörs senare..
Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

grattis för att du kom in på kursen.. kram vda