Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

torsdag, januari 22, 2009

Mina drömmar närmar sig verklighet.

Känns som att det hänt väldigt mycket sen jag skrev för några dagar sen. Den första stora nyhten jag har att förtälja är att jag idag bokat en flygbiljett till NA Världskonventet i Barcelona. Vågade mig på att fråga min mamma om jag fick låna pengar till flygbiljetten, eftersom det bara blir dyrare ju längre jag väntar. Så nu är biljetten bokad och betald -Gött!
Är så himla glad! Det är andra gången jag flyger och reser utomlands, känns lite overkligt, har ju inte ens fixat någonstans att bo. För öva på tillit samt att ta ansvar genom att aktivt söka billigt boende. Nackdelen är att min ekonomi kommer vara minimibudjet ett bra tag fram över, men det är nästan värt det. Senast det var NA Världskonvent i Europa var 1995, 14 år sen, så det kan dröjja lång tid innan det blir igen, därför vill jag åka på det här. *weeeei*

Nästa bra grej som hänt är att jag bestämt mig för att sluta vara så jävla rädd och ta tag i biten med att byta lägenhet, måste ju göra de snart om jag ska börja plugga efter sommaren liksom. Så hittade jag en lägenhet jag mailat intresseanmälan till och killen har svarat att han vill byta!
Givetvis blev jag rädd då och började leta fel, men den här lägenheten är nog vad jag vill ha känns det som.

Jag är väldigt nära mina drömmar och framtids planer nu det gör mig lite rädd, jag är faktiskt rädd för att lyckas. Men varför? Det är den stora frågan.. För egentligen om man anstränger sig i livet så går de ju bra och det borde vara framgångarna som får mig att växa lika mycket som motgångarna. Så nu ska jag prova gå emot mina rädslor och jobba mot mina drömmar - För att se hur långt jag kan komma. Kan jag bli socionom???
Förr tänkte jag såhär:
Jag vill bli socionom, men jag kan inte...
Varför kan jag inte??
Jag är för dålig, jag har för dåliga betyg, det är för högt intagningskvot.. blablabla..

Men jag gjorde ju aldrig ett ärligt försök! Jag har ju inte ens provat att söka in.
Så nu blir de till att göra ett ärligt försök. Jag vill vara en vinnare i livet..
Med vinnare menar jag en person som vågar ta för sig och leva, som inte nöjer sig med skitlön och extra anställning.. Tror på det där med att ingenting är gratis, man får jobba lite om man vill ha något. Idag är jag laddad och klar för start! Hoppas jag är det i morgon också. *hehe*

godnatt o kram

Inga kommentarer: