Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

måndag, januari 12, 2009

Semestern är slut

Idag känns det som att "semestern" är slut, Jul och Nyår har passerat för den här gången... Nu gäller det bara att skaffa mig lite energi att ta bort all julpynt jag har satt upp. Är glad att jag inte bor i USA där dom överpyntar varje jul, det hade blivit jobbigt..

Kom i gång med min träning idag, riktigt nice, fast jag inte hade den minsta lust att gå dit. Sen hade jag tid hos min kurator i morse också, har inte varit där på tre veckor, det kändes jätte skönt. Jag mår i min helhet väldigt bra, men har några små "issues" jag inte riktigt kan släppa, som till exempel att jag väntar på pengar som inte behagar att komma, riktigt störande är det. Eller att jag skall skriva en Lifestory tills på onsdag, för att söka en fond, men jag hittar inte själva fond/stipendie pappret, så jag har lite svårt att veta exakt vad jag ska ha med, lite störande, men gentligen är det lyxproblem.

Jag har bestämt mig för att bli bättre på att se andra människor, igår och idag har människor i min omgivning påpekat att jag är ganska dålig på att hejja, när vi ses. Det är jag villig att hålla med om, så nu får jag väll försöka ta tag i den biten, så människor inte tror jag är högfärdig. Det handlar mer om att jag varit van att sitta i en lägenhet med högst 5-10 pers, där det inte förekommer några större dialoger eller hälsniongsfraser, så att möta 30 pers man känner igen varje dag, blir faktiskt lite för mycket för mig.
Jag är lite rädd för människor jag känner lite mindre bra, helt enkelt.
Men vad säger Knisse om rädslor...?
Rädslor är till för att mötas och bearbetas.

Nu skall jag chilla - På återseende.

Kram

Inga kommentarer: