Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

torsdag, februari 19, 2009

Sex och kärleksberoende föreläsning.

Jippi!
Äntligen har vi fått snö som ligger kvar här i Göteborg också, det var verkligen på tiden. Jag kommer ursprungligen från nedre delen av norrland och är van vid vita vintrar och har saknat det enormt sen jag flyttat ner till västkusten. Jag hoppas det blir mer snö, så man kan gå ut och åka pulka i backarna också. Men göteborgarna gillar inte snön, varken vuxna eller barn, verkar det som.
Finns det något mysigare än en termos varm choklad ostfrallor och en heldag ute i snön???

Nästa onsdag ska jag åka på en skidresa till Ullrisehamn, det ser jag fram emot styggt! Har inte stått på ett par slalom skidor på 15 år, det ska bli riktigt intressant att se hur det går. På den tiden liknade jag mer Stig Helmer i sällskapsresan, har jag tur klarar jag mig hela dagen utan brutna ben. Ser hur som helst fram emot det jätte mycket. Vi betalar 300kr för en heldag resan, utrustning och liftkort - Kan det bli billigare? Tror inte det.
Tänker tillbaka och ser en liten Knisse på 10 år, precis fått sina första skidor från granntanten, upp tidigt på morgorna och i väg till Bomhusbacken... Då var man driftig, tiden innan man visste vad jämförande och prestation var, den gamla goda tiden...

Fick träffa min nya tandläkare idag också, jag var på min vakt eftersom jag har tilltisbrist till tandläkare. Men det verkar ändå som om vi skall komma bra överens, hon kändes trygg och bra.
Går regelbundet hos tandläkaren för totalrenovering av min käft, min "inkomst källa" är snäll och betalar det åt mig...
Vilket jag är enormt tacksam för...

Sen på kvällen var jag på en föreläsning med grundaren av behandlingshemmet Korpberget om sex och kärleks beroende.
Den var grymt bra och lärorik för mig, för jag är kraftigt sjuk på den fronten. Eller man kanske skulle kunna kalla sig för tillfrisknande, eftersom jag tagit ett beslut att inte gå in i någon ny relation på ett bra tag. Vill verkligen ge mig själv en ärlig chans, bygga upp en kärleksfull relation till mig själv. Om det är något som är meningen att vara, så kan det vänta tills jag är redo. Lösa, korta, instensiva förbindelser är bara waist of time - Bara fucking jävla kicksökande - Då kan jag lika gärna knarka, när jag ändå är i farten liksom!
Vill ha något hållbart och för att få det måste jag börja med mig själv. Kan inte blunda för den sanningen längre, nu är det handling som gäller. Sen att min hjärna är sjuk och söker flyktvägar får jag nog lära mig att acceptera och låta bli att handla på, med tiden blir det garanterat bättre, om jag låter bli att slå på mig själv.

Vissa saker jag lärt mig de senaste veckorna har varit värsta AHA upplevelserna, det är nu jag börjar bli mogen att uppmärksamma defekter och lära känna vem jag egentligen är - Häftigt!

Livet är underbart i med och motgång.

Inga kommentarer: