Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

tisdag, februari 17, 2009

En kotte

Kom att tänka på en sak till...
När jag var liten lekte vi i skogen, vi var ute lekte burken, kurragömma och byggde kojor i skogen. Helt seriöst så var vi nog den sista generationen ungar som byggde barkbåtar och djur av kottar. På dagis fick vi träffa Skogsmulle, som lärde oss massa bra saker om naturen. Finns Skogsmulle fortfarande kvar för barnen??

KNISSE EFTERLYSER


Idag är det plast som gäller, massor av leksaker i plast, eller tv-spel. Barn har mer leksaker och prylar än de nödvändigtvis behöver.
Saker som kastas när de tröttnar på dem, som faktiskt bidrar till att miljön försämras. Jag hoppas faktiskt att lågkonjukturen bidrar till mindre leksaker, få barnen att hitta tillbaka till skogen och kottarna. Det primitiva behöver nödvändigtvis inte betyda tråkigt.

Vart tog den gamla goda kotte-tiden vägen?

1 kommentar:

Weronika sa...

Ja, kan ju inte döma utan att ha gett de en chans. Så att ge tiden tid är absolut bra. Det är ok med mej. Lite less på att gå arbetslös men men jag är ju inte ensam om det. Hur är det med dej?
Kram & Kärlek!