Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

torsdag, februari 12, 2009

En hemma dag.

Idag har jag varit hemma hela dagen, jag har tvättat, städat och fotograferat massa kläder. Fick en brilliant idè om att lägga ut lite kläder på tradera, förhoppningsvis får man något för det.
Helt seriöst så har min målmedvetenhet att skaffa fram cash till min Barcelona resa fått mig att ge mig sjutton på att sälja saker jag trodde jag skulle få slänga. Jag håller praktiskt taget på att bli en säljare som kvalificerar till SM. Om man bortser från att jag är lite för ärlig ibland.

Känner mig stolt över att jag gjorde min Mindfulness läxa i morse.
Jag är lite mindre bra på att ha dagliga rutiner och är lite orolig att jag ska strunta i att göra det här också. Kursledaren säger att det är viktigt att göra det varje dag. Bara en sån sak kan få mig att tvångsmässigt skita i det på grund av att det är något vi bör göra varje dag, jag gillar inte "måsten". Har även kommit på att jag har svårt att göra saker som andra säger åt mig, att ta order. Men i det här fallet får jag ju inse att jag faktiskt gör det här för min egen skull, för att det kommer hjälpa mig må bra och inte för att kursledaren säger till mig att göra det.

Har märkt att jag ändå mår väldigt bra av att göra vardags sysslor som att mindfulnessa, tvätta, städa eller diska osv. Inte för att jag tycker det är särskillt roligt, jag avskyr att göra såna saker. Om jag fick bestämma hade jag suttit framför datorn eller sovit hela dagarna, men tyvärr får det ju mig att må skit. Hur som helst så älskar jag att se resultatet av alla bra och viktiga sysslor jag gör, för det är det som får mig att känna mig nöjd och tillfreds.
Känslan av att jag faktiskt klarar av att planera och att fullfölja mina planer långsiktiga som kortsiktiga.

Men så ska jag hitta en balans i detta också, för när det slår över till att jag blir för lat, har jag en tendens att slå på mig själv. Jag är fruktansvärt prestations inriktad på många plan i livet, vilket kan bli lite jobbigt i bland. Undrar varför det är så egentligen???
Ska ju inte spela någon roll för självkänslan om man är lite lat då och då... Jag vet inte riktigt vad man ska elller bör tycka, tänka och känna i många sammanhang. Men jag vet att jag kommer lära mig med tiden, hitta en balans i mitt liv, få insikter i vad jag tycker tänker och känner. Kanske lite sent ute att lära mig livet idag, men bättre sen än aldrig. Känner mig som en nyfiken tonnåring i mitt sinne, fast jag i själva verket börjar bli gammal, eller åtminstonde äldre.

Nu skall jag springa ut i tvättstugan och hämta min tvätt

Tjing-e-ling!

Inga kommentarer: