Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

onsdag, februari 11, 2009

Oh what a day.

Efter en heldag med fultös, känns det riktigt soft att komma hem och varva ner lite grann. Dagen har varit mycket givande, en hel del skratt och lek, men även konflikthantering. Det började med en något pinsam situation på mindfulnessen i morse. Vi satt i ring och skulle pressentera oss, ledaren börjar med att säga sitt namn. Naturligare än någonsin svarar jag som jag brukar göra när jag är på 12-stegs möte: Hej *namn*
Ingen annan än jag gör det och blickarna riktas mot mig. Jag får agera snabbt och spela dum. Indikerar på att detta är mitt sätt att registrera namn och fortsätter trots att det känns jätte pinsamt. Känner mig riktigt nöjd över min blixt-manöver efteråt.

På eftervården idag fick vi lära oss något om konflikthantering.
Med tanke på min tidigare karriär som "Drama-Queen" var dagens ämne väldigt intressant och lärorikt för mig. Några frågor vi valde att fokusera på var:
1. Hur skall jag göra när jag hamnar i en konflikt med en annan människa?
Försöka se min egen del och lyssna på motpartens sätt att se på saken. Lägga falsk stolthet åt sidan.
2. Vad gör jag för att förebygga konflikter?
Ta ansvar för mina känslor i situationer där jag känner mig trängd, för även små saker kan växa och bli stora om jag inte tar ansvar i tid. Man spar mycket harm genom att vara ärlig i sina känslor och sätta gränser.

Så enkelt och det har tagit mig 26 år att förstå det!
Dom här grejerna kan tyckas vara självklara för många, men inte för mig. Som dysfynktionell individ går man i såna här situationer lätt in i försvarspossition, åtminstonde jag har den tendensen.
Men jag kan stolt meddela att det blivit mycket bättre, jag kan höra en annan människas åsikt utan att ta det personligt idag.

Träningen i kväll var grym, vi tjejer fick köra vårt egna race och träna på teknik inför sparring större delen av passet. Det är roligt främst för att det märks att teknikerna blivit bättre, men också för att man slipper det tunga fysik passet. Jag har ju bestämt mig för att lägga killar på hyllan ett bra tag, relationer i allmänhet är inte ett dugg intressant. Tänker i stället lägga energi på träningen, går det bra funderar jag på att tävla i framtiden. Det ska tydligen inte vara omöjligt fast jag är "gammal". Synd att man har världens svensson namn bara, fan man vill ju ha ett lite häftigare namn om man ska tävla och grejer. Hur som helst, en sak i taget, det är fint att ha visioner för framtiden. Men fram tills dess får jag jobba med min attityd lite grann.

I kväll ska jag försöka komma i säng i tid.
Men först en pokerturnering.. Hihi..

Kramis

Inga kommentarer: